כן, אתם צריכים אתר אינטרנט

אין שבוע שאני לא מנהלת בו שיחה עם לקוחות מתעניינים שמנהלים את העסקים שלהם דרך הרשתות החברתיות. וככל שהעסק מבוסס יותר, אני תוהה האם האנשים האלה השתגעו. הם מצדם לא מבינים למה הם צריכים אתר. הדברים עובדים, כסף נכנס, אז למה הם צריכים את הכאב ראש הזה? תנו לי לאמל״ק לכם, כן, אתם צריכים אתר אינטרנט. כל הסיבות במאמר שלפניכם.

שנות האלפיים היו התרגשות גדולה למי שגדל באייטיז ובנייניטיז, המעבר מהעולם האנלוגי למעבר הדיגיטלי התרחש לנו מול הפנים. מחזון ורעיון למציאות. פתאום יכולנו לחפש ולמצוא כל דבר באינטרנט. מין מילה כזו שנכנסה לחיינו בסערה ושינתה אותם מן הקצה אל הקצה. היה ברור שאם אתה גדול ומשמעותי – יש לך אתר. ואתרים לא היו מוצר זול בכלל וגוגל עדיין לא היו מי שהם היום ומארק צוקרברג עדיין היה בתיכון ועדיין לא חיפש דרכים יצירתיות להכיר בנות.

בשני העשורים שחלפו מאז תחילת שנות האלפיים, האינטרנט הפך להיות חזות הכל כמעט. רוב מכריע של השימושים היומיומיים שלנו קיבל ביטוי אונלייני. קמו רשתות חברתיות, אפליקציות, סטארטאפים, טלפונים חכמים יותר ויותר, עסקים פרטיים ששולחים מוצרים מהדואר השכונתי ועסקים אדירים כמו רשתות שיווק, בנקים ובריאות שמנהלים את כל הפעילות שלהם דרך אתר אינטרנט חזק.

יושבות עם מחשב נייד בבית קפה במנהטן

ועדיין, אין שבוע שאני לא מנהלת בו שיחה עם לקוחות מתעניינים שמנהלים את העסקים שלהם דרך הרשתות החברתיות – פייסבוק/אינסטגרם/לינקדין. וככל שהעסק מבוסס יותר, אני תוהה האם האנשים האלה השתגעו. הם מצדם לא מבינים למה הם צריכים אתר. הכל בסדר, הם מפרסמים את העניינים שלהם ברשתות החברתיות ואנשים פונים אליהם וכסף נכנס, אז מה הם צריכים את הכאב הראש הזה שנקרא בניית אתר? אבל עוד לפני ההסברים, נאמר בקצר, כן, אתם צריכים אתר אינטרנט.

אני קצת מבינה את החשש שלהם מבניית האתר. כמו בכל תחומי השיווק הדיגיטלי, השוק מוצף באנשי מקצוע, ובפירוש אפשר להיקלע לדיל לא כלכלי, לא מקצועי, טקסט לא איכותי, עיצוב גרפי שלא משרת את המטרות שלהם ועוד ועוד צרות שיסבכו אותם וידרשו עוד ועוד תקציבים. אבל, וזו הסיבה למאמר הזה – לא תוכלו לצמוח ולהתקדם בלי אתר טוב.

וכל עוד אתם עובדים דרך הרשתות החברתיות בלבד, אתם מסתכנים בכך שביום בהיר אחד, וללא כל התראה מוקדמת, תיחסם לכם הגישה לעמודים שלכם ברשתות החברתיות. זה יכול לקרות בגלל הפרה של חוקי הפלטפורמה, בגלל נפילה בפח של פישינג זדוני ואפילו מסיבות פרוזאיות כמו ביטול כרטיס האשראי שלכם בצורה פתאומית.

ועוד לא אמרנו מילה על זה שאתם משקיעים את כל כולכם בקידום העסק שלכם ברשתות החברתיות ואין לכם ולא תהייה לכם גישה לדאטה שלכם! כל אותם נתונים שאתם אוספים, קהלי היעד שמתעניינים בכם בפייסבוק/בלינקדין/בגוגל, לעולם לא תוכלו לטרגט אותם מחדש, לא תוכלו לחזור אל לקוח שהביע עניין, ולא תוכלו לבקש מהפיקסל של פייסבוק/לינקדין/גוגל למצוא לכם אנשים דומים לאלו שהתעניינו בכם. אפילו הלקוחות שכבר רכשו מכם, לא תוכלו לחזור ולטרגט אותם ושכמותם בצורה מושכלת.

וכל זה בשעה שלמטא, הלא היא פייסבוק, יש אינטרס מאוד חזק להשאיר אתכם בחשיכה ולגוגל יש אינטרס מאוד חזק לקבל מכם עוד ועוד כסף על מודעות ממומנות. ולא שהמוצרים של גוגל, פייסבוק, לינקדין וכו׳ לא שווים את ההשקעה. הם כן, אבל כדאי פשוט לא לשים את כל הביצים שלכם בסל אחד ולפצל את הערוצים דרכם נכנס כסף לארגון שלכם.

בשעה שאתם עמלים על טיפוח רשימת העוקבים שלכם ברשתות החברתיות, כדאי מאוד שתעשו עוד מאמץ קטן ותשימו את אותה ההשקעה גם בעדכון האתר שלכם בתכנים שממילא יצרתם, ותובילו בחלק מהפוסטים שלכם ברשתות החברתיות לאתר עצמו. העדכון התכוף של האתר במוצרים, שירותים או תוכן שאתם מציעים, יאותת למנועי החיפוש של גוגל שאתם יצרני תוכן שכדאי לקדם בחיפושי הגולשים.

בנוסף, אפשר להתרחב ולייצר בלוג ו/או ניוזלטר תקופתי שיסייע בטיפוח הקשר הישיר שלכם עם רשימת הלקוחות שלכם, שיתופי פעולה עם חברות וארגונים משלימים גם יגדילו את החשיפה שלכם, אירועים וכל אמצעי אחר שתחשבו עליו שיחזק את הקשר הישיר שלכם ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם.

אז איך יודעים איזה אתר להקים, כמה הוא אמור לעלות, איך מתחזקים אותו ומה רשימת המרכיבים שהשלב הזה חייב לכלול?

לכל ארגון או חברה צרכים שונים ומגוונים ונשמח להשיב לפניות שלכם במייל או בשיחת ייעוץ ללא עלות: השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!