ספרו לי על מוטיבציה: כיצד סיפורים מעוררים השראה

בחדרי המיון, כל שנייה נחשבת. מילוי טפסים יכולה להרגיש כמו פעולה מיותרת, בזמן שהחיים של אדם כלשהו מצויים על הכף. בבית חולים גדול אחד, עובדי המיון לא טרחו למלא טפסים עם קבלת אנשים במיון וראו בניירת הפרעה לעבודה האמיתית שלהם – הצלת חיים! ההנהלה עמדה בפני אתגר קשה: כיצד להניע את גיבורי החזית האלה לאמץ קבלה ותיעוד כחלק חיוני לא פחות מהמערכת מצילת החיים שלהם.

אחרי אין ספור שיחות, השתלמויות ואף איומים מרומזים, ההנהלה הצליחה להעלות את שיתוף הפעולה של העובדים מ-42% ל-47% במילוי הטפסים.

Doctors and paperwork

משנגמרו להם הרעיונות ולאחר שניסו כבר הכל, פריצת הדרך הגיעה דווקא באמצעות סיפורים.

במקום לצטט נתונים סטטיסטיים יבשים או לנסות להנחית עוד הוראות מלמעלה, ההנהלה שיתפה שני סיפורים קורעי לב: הראשון, היה מקרה של מטופל שניתן היה להציל את חייו אילו המידע על האלרגיה שלו היה ידוע וזמין בזמן הטיפול בו כיוון שמי שקיבל אותו לא מילא את טופס הקבלה שלו למיון. 

הסיפור כלל כמובן את המשפחה וילדיו של האיש שנשארו ללא אבא. המקרה השני היה קצת יותר אופטימי ועסק במטופל שהגיע במצב קשה לבית החולים והודות למידע הרפואי שלו שהיה זמין לצוות הרפואי בזמן הטיפול בו חייו ניצלו והוא חזר לתפקוד באופן מלא ואל חיק משפחתו.

הניגוד החמור של שני מקרים האלה המחיש היטב את חשיבות הניירת; פתאום כבר לא היה מדובר רק באחוזים מופשטים, אלא בסיפורים אמיתיים של אנשים אמיתיים שגורלם נקבע על ידי הגישה או אי הגישה למידע בזמן אמת. אחרי הסיפורים האלה, צוות המיון החל לראות בניירת כשותפה לעבודה מצילת החיים שהם לקחו על עצמם ולא עוד טרדה משעממת.

כתוצאה מכך, המיון היה עד לשינוי טרנספורמטיבי. התיעוד הפך לחלק בלתי נפרד וההנהלה רשמה הצלחה כשמ-47% אחוזים, אחוז מילוי הטפסים זינק ל-92%!

לסיפורים יש את היכולת הייחודית לתת משמעות לדברים שגרתיים. סיפורים מציתים את הדמיון, מעוררים אמפתיה ויכולים להפוך למוחשי את הבלתי מוחשי. 

אמנות הסיפורים היא מיומנות חיונית שמנהיגים ומנהלים צריכים לחדד ולחזק כל הזמן כדי לטפח תרבות של מעורבות, מוטיבציה ואחדות במקום העבודה. על ידי שיתוף נרטיבים משכנעים, יש לכם את הכוח להפיח חיים בחזון שלכם, לבנות אמון עם הצוות שלכם ולהעביר רעיונות מורכבים.


אתם טובים ורוצים שכל העולם ישמע על זה? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!