יום הרווקים ושנה מעוברת

תהיתם פעם מדוע פברואר, החודש הקצר ביותר בשנה, קיבל רק 28 ימים בהשוואה ל -30 או 31 הרגילים בחודשים אחרים? אורכו הייחודי של פברואר והרעיון של שנה מעוברת מתוארכים שניהם לרומא העתיקה ולתחילתו של לוח השנה היוליאני.

הסיפור מתחיל עם המלך הרומי נומה פומפיליוס. לפני התאמותיו, היו בלוח השנה הרומי עשרה חודשים ו-304 ימים בלבד, והזניחו לחלוטין את תקופת החורף. כדי ליישר את לוח השנה עם כ-355 הימים של שנת הירח, הוסיף פומפיליוס את החודשים ינואר ופברואר. זאת לאחר שהוריד יום מכל החודשים הזוגיים שהיה בהם 30 ימים ל-29 ימים 😳, כחלק מהאמונה הטפלה שמספרים זוגיים נחשבו לחסרי מזל באותה התקופה.

עם תחילתו של לוח השנה היוליאני על ידי יוליוס קיסר, בשנת 45 לפני הספירה, הגיעה גם השנה המעוברת. לכדור הארץ לוקח בערך 365.2425 ימים להשלים את מסלולו סביב השמש. יוליוס קיסר בחר להחזיר את עשרת הימים בזה שהחודשים חזרו ל- 30 מ 29 ללוח השנה היוליאני, מה שייצב את השנה על 365 ימים שאנחנו מכירים. כדי לפצות על רבע היום האקסטרה שלוקח לכדור הארץ להשלים את סיבובו מדי שנה, היה צריך לפצות ביום אחד אחת לארבע שנים, וכך זכה פברואר ביום נוסף, ה-29 לחודש, המגיע לביקור רק פעם בארבע שנים.

הייחודיות של פברואר הולידה מסורות שונות, אחת מהן היא יום הרווקים – יום שבו התפקידים מתהפכים ולפי הפולקלור האירי, נשים מציעות נישואין לגברים. מסורת יום מעוברת זו מושרשת בסיפורה של בריג'יד הקדושה מאירלנד, שהתלוננה בפני פטריק הקדוש על כל אותן נשים שנאלצו לחכות כל כך הרבה זמן עד שגבר יציע להן נישואין. פטריק הקדוש העניק לנשים את ההזדמנות להציע נישואין לבחיר ליבן ביום הנוסף הזה שמגיע רק פעם בארבע שנים, ב-29 בפברואר, מה שמבטיח שתאריך זה מסומן בהתרגשות זוגית יוצאת דופן.

אז…
All the single ladies, all the single ladies…


צריכים להתניע את השיווק של פרויקט מסוים? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!


רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!