אלף מילים- איך לבחור תמונה מנצחת?

לאחרונה נתקלנו בלא מעט התלבטויות של לקוחות לגבי שאלה יחסית פשוטה: באיזו תמונה לבחור? אם זה לאתר האינטרנט, לפלאייר ההזמנה לכנס, לפוסט התודה למשתתפי הקמפיין או לניוזלטר החודשי. איך ניתן לבחור תמונה טובה? אז במקום אלף מילים- איך לבחור תמונה מנצחת? כל הטיפים במאמר!

נתחיל בשאלה – מהי בכלל תמונה טובה? ובכן, זה תלוי במסר שאתם מבקשים להעביר. לרוב, תרצו להשתמש בתמונה כספקית מידע המבטאת משהו מרוח ההתרחשות שלכם. אם זה כנס מוצלח שהתקיים, אירוע שיא, סדנה מוצלחת או כל דבר אחר שאתם מקדמים. המילכוד הוא כזה: הרבה ארגונים מרימים כנסים למופת, מציעים סדנאות נפלאות ויוזמים פעילויות מיטיבות למוטבים שלהם. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם בהקשר של התמונה היא: מה הייחודיות של הפעילות שלכם, וכיצד התמונה משקפת את זה? אם זו תמונה גנרית של המון אנשים המקשיבים לדובר – רהוט ככל שיהיה – הרי שפספסתם. קרוב לוודאי שהתמונה חסרת ייחוד. עליכם למצוא תמונה שמשקפת את ייחודיותו של הכנס הספציפי שלכם. איך עושים את זה?

צילום מקצועי – כן או לא?

אנו נתקלים לא פעם בשאלה זו. התשובה שלנו די פשוטה – ברוב המקרים, אין צורך בצלם מקצועי. היום ניתן לצלם תמונות טובות בכל מכשיר טלפון, ולפלטר אותן או לעצב אותן בהתאם למסר. נשמע לכם כמו סינית? גם אם אין לכם את הטאצ' ולא נולדתם עם אייפון 14 פרו ביד – ניתן די בקלות ללמוד את העקרונות ולייצר תמונות טובות. צריך רק להשקיע בזה מעט מחשבה וכמה שיותר אימון.

והעקרונות הם פשוטים: הצילום צריך לבטא אוירה או רעיון. קחו לדוגמה – מסיבה להחלפת בגדים. מה המסר שאתן רוצות להעביר למוזמנות? איכות הסביבה, מחירים נוחים, קהילה וחברות. מה יבטא את זה הכי טוב? רמז קטן – תמונה של ערימת בגדים או של מתלה עמוס בבגדים זה לא מה שאתן מחפשות.

אז מה כן? שתי חברות יושבות על ספה, מציצות כל אחת בשקית של רעותה, מאחוריהן, ברקע, מתלה בגדים. אולי הן שותות קפה או יין – בכוס רב פעמית כמובן! אולי הן מחייכות אחת לשנייה כמו ממתיקות סוד. מה ימשוך יותר את העין ואת הלב? אנו סבורים שהתמונה השנייה תעביר את המסר בצורה הטובה ביותר – אווירה של חברות ושל התחדשות. היא גם תיצור סקרנות – מה הן מצאו שם? היא גם תניע לפעולה – אם שתי המקסימות האלה מצאו שם בגדים – אולי כדאי גם לי להטריח את עצמי ולבדוק את העניין.

שימו לב – את התמונה אפשר לצלם באופן טבעי במהלך האירוע אם היא משמשת אתכם לתודה ולסיכום. אפשר גם לביים אותה בשלב ההכנות. בכל מקרה, קצת חשיבה מוקדמת ותכנון יעזרו לכם לייצר תמונה טובה באמת. תמונה שמעבירה את המסר ואת האווירה שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם.

less is more – כוחו של המיקוד

כל מי שאירגן כנס, יודע שאחת השאלות שיישאל היא – כמה אנשים הגיעו? ולא בכדי. מספר המשתתפים הוא אינדיקטור חשוב להערכת הצלחת האירוע. האם היה ביקוש רב? האם הקהל הצביע ברגליים? אלו בהחלט שאלות חשובות. יחד עם זאת, תמונה של אולם, יפה ככל שיהיה, עם הרבה אנשים יושבים ומאזינים לפאנל או לדובר על הבמה – לרוב לא תעביר מסר מעניין. אוקיי. היו הרבה אנשים. אבל מה הם שמעו? איזו חוויה עברו? מה הרגש שהרגישו? זה מה שמעניין את הקהל שלכם, וזה מה שהתמונה שלכם צריכה להעביר.

אז איך עושים את זה? גם כאן, נדרשת קצת חשיבה יצירתית שבבסיסה עומדת מילת מפתח אחת: מיקוד. תתמקד! תחשבו על הדבר הכי חשוב שאתם רוצים להעביר – ותבטאו אותו בצילום שלכם. דוגמה? בבקשה – הכנס שלכם עוסק בשילוב חרדים בתעסוקה. הצלחתם להביא את שר הכלכלה לאירוע. המסר שאתם רוצים להעביר הוא שבירת מחסומים וסטריאוטיפים. אתם רוצים לומר שלחרדים וגם לחרדיות יש ערך מוסף משמעותי בעולם העבודה הישראלי. איזה דימוי יכול לבטא את זה? האם אולם מלא מקצה לקצה, או אולי – אישה חרדית השקועה בשיחה ערה עם השר, בעודה מראה לו מסמך מסקרן כלשהו? אם חשוב לכם מאוד להדגיש גם את כמות המשתתפים, שימו אותם ברקע, אבל אל תוותרו על המסר הויזואלי המדויק, המבטא את הרעיון של הכנס.

מי בתמונה?

טיפ נוסף שכדאי לזכור – אתם והצוות שלכם לא מעניינים. מה שמעניין זה הלקוח והפעילות. אל תתפתו לשים תמונה של המנכ"ל. הלקוחות שלכם תמיד יעדיפו את דבר האמיתי, כלומר – את הפעילות, את המוטבים של העמותה, את מה שאתם פועלים למענו, ולא את עצמכם. זכרו! ככל שהאגו שלכם יהיה קטן יותר, ההצלחה שלכם תגדל.

רוצים להתייעץ על צילום, סרטונים ואימאג׳ים שיעבדו טוב עם המסרים שלכם? צרו איתנו קשר!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!