Rubberducking

אולי גם לכם יצא לפגוש אנשים מסתובבים עם ברווז גומי ותהיתם ביניכם לבין עצמכם האם הכל כשורה איתם. ובכן, הסירו דאגה מלבכם, אין שום בעיה עם האנשים האלה שאולי נתקלתם בהם. סביר להניח שמדובר פשוט במפתחי תכנה ומתכנתים שאימצו את תורת ה- Rubber Duck Debugging או בקצרה ה-Rubberducking שעיקרה פירוק מצב לחלקיו על מנת לאתר מה היא הטעות או הבאג שמונעים מהקוד שלהם לעבוד כשורה.

אבל מה הקשר בין איתור באגים לברווזי גומי, אתם שואלים?
ובכן, שיטת ה-Rubberducking גורסת שמפתחי תכנה יכולים להגיע לשורש הבעיה בתכנה שהם מפתחים על ידי שיחה עם ברווז גומי. באמת! כלומר, לא שיחה אלא יותר מונולוג.

על מנת להגיע למקור הבעיה שתוקעת לו את הפרויקט, המתכנת יפנה אל הברווז ויסביר לו, בצורה בסיסית ופשוטה, שורת קוד אחרי שורת קוד, מה אמורה לעשות כל שורת קוד שכתב ומה היא עושה באמת, וכך יצליח לזהות את הטעות כשיגיע אליה.

rubber duck debugging

הסיפור על המתכנת שמסתובב עם ברווז גומי בכל מקום שהוא נמצא, מופיע באחד מספרי ההדרכה למפתחי תכנה – The Pragmatic Programmer  של אנדרו האנט ודייוויד תומאס, שראה אור בשנת 1999 ועסק יותר בשיפור תהליך הפיתוח ועצות פרקטיות למפתחי התכנה לצליחת האתגרים הייחודיים שעומדים לפתחם.

מפתחי התכנה זכו אמנם לחיבור החמוד לברווזי הגומי בשיטה שלהם, אבל כל מי שעוסק בפיתוח ותכנון מוצרים מורכבים מכיר את עיקרון השיטה, המאלץ את איש המקצוע לעבור על כל מרכיבי העבודה שלו, מרכיב מרכיב, ולהתבונן עליהם בעין פשוטה ולא מקצועית, בניסיון לאתר את מקור הבעיה.

את השיטה הזו גם אתם יכולים לאמץ, בין אם אתם מפתחי תכנה, פסיכולוגים, כותבי תוכן או מנהלי קמפיינים ממומנים, כשאתם נתקלים בבעיה ולא מצליחים לאתר את סיבה הגורמת לה!

לכל ארגון או חברה צרכים שונים ומגוונים ונשמח להשיב לפניות שלכם במייל או בשיחת ייעוץ ללא עלות: השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!