10 כללים לניהול זמן שישחררו לכם 10 שעות שבועיות

Getting your Trinity Audio player ready...

מצאתם את עצמכם צריכים שעות נוספות ביום? אתם לא לבד. הזמן הוא המשווה הגדול! לא משנה מי את.ה מיליארדר או הומלס, כולנו מקבלים את אותן 24 שעות ביממה. עם זאת, יש אנשים שמצליחים לנצל את השעות האלה טוב יותר. הנה 10 כללים לניהול זמן שיעזרו לכם לשחרר 10 שעות שבועיות (*הכותבת אינה רופאה 😉

אמ;לק ⏳ למי שרוצה לחסוך את זמן קריאת הכתבה

  1. התמקדו במשימות בעדיפות גבוהה כדי להימנע מבזבוז זמן על פעילויות פחות חשובות.
  2. הקצו בלוקים ספציפיים של זמן למשימות כדי לשפר את המיקוד והפרודוקטיביות.
  3. התרכזו במשימה אחת בכל פעם בכדי לשפר את היעילות ולהפחית את הזמן המבוזבז במעבר בין משימות.
  4. האצילו משימות שאחרים יכולים לטפל בהן כדי לפנות את זמנכם למשימות קריטיות יותר.
  5. השתמשו בכלים ובטכנולוגיה כדי להפוך משימות חוזרות לאוטומטיות וכדילחסוך זמן בטווח הארוך.
  6. קבעו מועדים למשימות כדי ליצור תחושת דחיפות ולמנוע דחיינות.
  7. זהו והסירו הסחות דעת כמו מדיה חברתית או פגישות מיותרות כדי להישאר ממוקדים.
  8. קבצו משימות דומות יחד כדי לייעל את זרימת העבודה ולמזער את זמן המעבר בין פעילויות שונות.
  9. הפסקות קצרות קבועות יכולות להגביר את הפרודוקטיביות על ידי רענון המוח ומניעת שחיקה.
  10. בתחילת כל שבוע, הקדישו זמן לתכנון השבוע כדי לתעדף משימות לפי יעילות וכדי להפיק את המרב מזמנכם.
time managment

ולמי שיש טיפה זמן – הנה קצת יותר לעומק

  1. מאסטר שף
    נתחיל במשהו שלכאורה לא קשור. באיזו תדירות אתם בוהים במקרר פתוח ותוהים מה לבשל? הכנת ארוחות מראש יכולה להציל אתכם מחוסר החלטיות יומיומי. הקדישו כמה שעות בסוף השבוע בהכנת הארוחות לשבוע הקרוב. ואם אתם לא מאלה שאוהבים לאכול אוכל מחומם, אז במקום להכין ארוחות מלאות מראש, הכינו רכיבים כמו ירקות קצוצים, חלבונים וכל מרכיב אחר שאתם משתמשים בו בבישול. ערבבו והתאימו אותם לאורך השבוע וצרו מגוון של ארוחות במינימום מאמץ יומיומי.. לא רק שתחסכו זמן, לעתים קרובות זה גם תורם לבחירה במזון בריא יותר. לא מבשלים בבית בכלל? תחליטו מה אתם מזמינים למשרד בכל יום ובכלל נסו נסו לחשוב על דברים נוספים שאתם עושים בבית שאפשר לרכז במקום אחד בזמן אחד.
  2. משימות עיקריות בבוקר
    כוח הרצון והריכוז שלכם חזקים יותר בשעות הבוקר. זהו את שלושת הדברים העיקריים שאתם צריכים להשיג השבוע ותעדפו אותם לשעות הבוקר. הכינו את המשימה הראשונה לבוקר בערב לפני, ככה שלא תתברברו. אם תשלימו את המשימות החשובות ביותר עד ארוחת הצהריים, תישארו חופשיים לאחר צהרים שלם של דחיינות.
  3. חוק שתי הדקות
    אם משימה אורכת פחות משתי דקות, בצעו אותה מיד. עקרון זה מונע מעבודות קטנות להיערם. תופתעו מכמה משימות תוכלו להשלים אם פשוט תבצעו אותן במקום לרשום לכם לעשות אותן מתישהו. בנוסף, הגבילו את זמני קבלת ההחלטות שלכם: הגדירו זמן קצוב לקבלת החלטות, במיוחד לבחירות קטנות ויומיומיות. תנו לעצמכם רק 30 שניות לבחור בגדים או מה אתם מזמינים מהתפריט. אם תקפידו על כך, תוכלו למזער את הזמן שאתם מבלים בהתלבטות בעניינים טריוויאליים.
  4. פינוי דיגיטלי
    כמה זמן אתם מבזבזים בחיים הדיגיטליים? הקדישו זמן לנקות את תיבת הדואר הנכנס שלכם, לארגן קבצים ולבטל הודעות ונוטיפיקציות מתפרצות. השקעה של כמה שעות אחת לתקופה בסידור הדברים האלה תחסוך לכם דקות ארוכות של חיפושים המצטברים לימים בטווח הארוך. טיפ חשוב: בהקשבה להודעות קוליות או צפייה בסרטוני וידיאו אם לא גיליתם עד היום את כפתור ההאצה, כדאי שתבקשו ממישהו שיראה לכך ותחסכו עד חצי מהמזמן שהתכוונתם להקדיש לפעולות האלה.
  5. אוטומציה כאילו אין מחר
    בצעו אוטומציה של כל מה שאתם יכולים. בין אם מדובר בתשלומי חשבונות או משלוח מהסופרמרקט, הכל. לעולם המודרני שפע של כלים לטיפול במשימות שחוזרות על עצמן. אם לרומבה שלכם היה בן דוד, זה היה כל כלי האוטומציה האלה, כל מה שיכול להוריד משימות מסדר היום שלכם. לדוגמה אם אתם מוצאים את עצמכם מקלידים הודעות דוא"ל או הודעות דומות לעתים קרובות, צרו סדרה של תבניות שתוכלו להתאים אישית במהירות. לא רק שזה חוסך זמן הקלדה, זה גם מבטיח עקביות בתקשורת שלכם.
  6. לימדו להגיד לא! 🙂‍↔️ (בנימוס)
    הזמן שלכם יקר, אז לימדו לשמור עליו. לימדו לדחות בקשות שאינן תואמות את היעדים או לוחות הזמנים שלך. רק הישארו מנומסים – אין צורך לשרוף גשרים!
  7. האצילו או הצילו
    האצילו (כל!) משימה שאחרים יכולים לבצע. בין אם זה בעבודה או בבית, שחררו את המושכות ושימו מבטחיכם באחרים שיטפלו במשימות. זה ישחרר אותכם להתמקד בדברים שרק אתם יכולים לעשות באמת, בנוסף זה עשוי גם להעצים אחרים. ולא, לא הכל חשוב באותה מידה.
  8. גלישה בסתר (אינקוגניטו) בדפדפן
    הימנעו מהסחות דעת על ידי עבודה במצב אינקוגניטו של הדפדפן. נכנסתם לרגע לאינטרנט ובלי לשים לב מצאתם את עצמכם באתר שמציע כסאות יוגה או בדו״ח המסכם את תוצאות הניוזלטר האחרון? אם תיגלשו במצב לא מזוהה לא תאלצו להתפתות לקיצורים האישיים שלכם וגם לא תישאבו לפרסומות ופוסטים שמטרגטים אתכם בדיוק ושבכלל לא התכוונתם להתעמק בהם כרגע.
  9. פומודורו
    עבדו באינטנסיביות במשך 25 דקות ואז קחו הפסקה של 5 דקות. טכניקה זו לא רק עוזרת לנהל את הזמן שלכם אלא גם שומרת על רעננות המוח שלכם (והעיניים שלכם). אחרי ארבעה "פומודורוס", קחו הפסקה ארוכה יותר. תופתעו עד כמה טיימר פשוט יכול לשנות את המשחק.
  10. תנו עדיפות לשינה ולמדו ״למקבל״
    לא אינטואיטיבי, אולי, אבל על ידי הקפדה על שינה מספקת, תהיו פרודוקטיביים יותר. תחשבו על זה כעל הכנסת דלק פרימיום במכונית – זה פשוט פועל טוב יותר. ונסו למקבל – שלבו תרגילים פשוטים בשגרת היומיום שלכם שאינם דורשים מכם להפסיק את מה שאתם עושים. לדוגמה, אפשר לעבוד במחשב על הליכון , או סקוואטס בזמן ההמתנה ליד המיקרוגל.

טיפים להתמיד בטיפים

  • היו עקביים. ככל שתשלבו את הכללים האלה בשגרה שלכם, כך הם ירגישו טבעיים יותר ויהפכו לטבע שני.
  • התאימו את הטיפים האלה כך שיתאימו לאורח החיים שלכם. לא אשת בוקר? סבבה אז תני בראש עם המשימות המובילות בזמני השיא שלך.
  • עקבו אחר הזמן שלכם, בידקו באמת לאן כל הזמן הזה הולך. אי אפשר לנהל את מה שלא מודדים.

על ידי יישום הכללים האלה, אתם יכולים למצוא את עצמכם עם שעה-שעתיים נוספות בכל יום. זה יותר זמן למשפחה, תחביבים, או – אם מותר לומר את זה – שום דבר, סתם להיות.

וזכרו, בניגוד למקובל לחשוב, חיסכון בזמן אינו מיועד רק כדי למקסם כל שניה אלא גם כדי ליצור יותר מקום למה שחשוב ולהקתות את הזמן לדברים שחשובים באמת. כמו עם כסף – אין לנו אין סוף ממנו אז צריך להחליט איפה משקיעים.

צריכים עזרה בגיבוש האסטרטגיה השיווקית שלכם? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!