פריון בעבודה: איך להגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים שלכם?

Getting your Trinity Audio player ready...

שומעים על זה בכל מקום- אבל מה באמת ניתן לעשות כדי להגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים שלכם?

אז לפני שצוללים לסוגיה, הנה דרך פשוטה לבחון את הפריון במקום העבודה שלכם: 

חשבו את תפוקת העובדים על ידי חלוקת התפוקה או העבודה הכוללת שהושלמה על ידי עובד לאורך פרק זמן מסוים לפי התשומות או המשאבים המשמשים להשגת תפוקה זו. לא חייבים נוסחאות מסובכות. בסופו של דבר תפוקת העובדים היא: איכות או כמות העבודה לחלק בשעות העבודה שלקח לבצע אותה.

ניתן למדוד את התפוקה במונחים של הכנסות ממכירות שנוצרו, מספר היחידות שיוצרו או משימות שהושלמו. ניתן למדוד קלט במונחים של שעות עבודה, משאבים מנוצלים או עלויות. על ידי חלוקת התפוקה לפי קלט, יחס הפריון המתקבל מספק מדד כמותי ליעילותו של העובד בניצול משאבים להשגת התוצאות הרצויות. ניתן להשתמש בנוסחה זו כדי להעריך ולהשוות את רמות הפרודוקטיביות של עובדים או צוותים בודדים בארגון. 

פרודוקטיביות = פלט/קלט

פריון העובדים הוא מרכיב קריטי בעולם העבודה כי הוא משפיע ישירות על היעילות והרווחיות של כל ארגון.

פריון עובדים מתייחס ליכולתו של העובד להשלים משימות ואחריות בצורה יעילה, למקסם את תפוקתו תוך צמצום המשאבים הנדרשים לשם כך.

בסביבת העבודה המהירה של ימינו, פריון עובדים הוא גורם מכריע להצלחה ארגונית. עם זאת, כדאי לוודא שהרצון לשפר את רמת הפריון והפרודוקטיביות אין פירושה שחיקה של ממד האיכות, החיוני לשמירה על רמת שביעות רצון הלקוחות. לכן, כדאי לשאוף ליצור סביבה המקדמת פרודוקטיביות בערוצים שונים כמו איזון בין עבודה לחיים פרטיים, תקשורת ומוטיבציה של עובדים.

עובד בעל מוטיבציה הוא פרודוקטיבי, יעיל וחדשני יותר וניתן להבטיח שהעובדים ירגישו מוערכים ומשפיעים על ידי קביעת יעדים ברורים, הכשרה, פיתוח והכרה בתרומות יוצאות דופן, כמו גם הצעת תגמולים ותמריצים. כל אלה יכולים לשפר את המוטיבציה של העובדים ולעודד אותם להשקיע מאמץ רב יותר בעבודתם. על ידי יצירת סביבת עבודה תורמת המתמקדת בשיפור הפרודוקטיביות, ארגונים יכולים ליהנות מכוח עבודה מעורב ויעיל.

productivity

אז הנה חמישה טיפים לייעול הפרודוקטיביות במקום העבודה:

1הגדירו יעדים ברורים

עובדים שלא מבינים מה הם יעדי החברה ומהי תרומתם האישית להשגת היעדים האלה, עלולים לאבד את הדרייב להצליח בעבודתם מהר מאוד. לכן, חשוב מאוד לקבוע ציפיות ברורות לגבי המשימות ותחומי האחריות שלהם, לקבוע מדדים ברורים לביצוע ולתת משוב קבוע על התקדמותם לקראת היעדים. הכלים האלה מייצרים סביבה המקדמת אחריות ומגבירה את המוטיבציה של העובדים.

2שפרו את התקשורת

בכל מקום עבודה, תקשורת חיונית להצלחה. כאשר קווי התקשורת בין ההנהלה לעובדים פתוחים ומספקים, שיתוף הפעולה ובהתאם הפרודוקטיביות – עולים. לכן, על מעסיקים להשקיע מחשבה בפיתוח ערוצי תקשורת יעילים כגון ישיבות צוות קבועות, מדיניות ׳דלת פתוחה׳ ואמצעי תקשורת פנימיים. הרעיון הוא להקל על העובדים להביע את חששותיהם באופן חופשי, ולאפשר למעסיקים לפתור בעיות במהירות וביעילות.

3קבעו איזון בין עבודה לחיי העובדים

חיים מאוזנים חיוניים לרווחתם הכללית של בני האדם, וזה חל גם על מקום העבודה. על המעסיקים לשאוף ליצור סביבה תורמת המאפשרת לעובדים לאזן בין עבודתם לבין חייהם האישיים. כאן יכולים להיכנס הצעות לסידורי עבודה גמישים, עבודה היברידית, ימי חופשה ומחלה בתשלום ותמיכה בבריאות הנפש של העובדים. כל אלה מאותתים לעובדים שהם חשובים למקום העבודה שלהם ובתמורה הם יידעו להשיב באותה המטבע.  

4ספקו הכשרה ומסלולי פיתוח

רמות התפוקה הכוללות של העובדים תלויות במערך הכישורים והידע שיש להם. מתן הזדמנויות הכשרה ופיתוח חיוניים לעובדים כדי לשפר את מערך הכישורים שלהם ולצמוח מקצועית. כאשר ניתנות לעובדים הזדמנויות ללמוד, להתפתח ולצמוח, התוצאה היא שהם מסוגלים לספק פתרונות טובים ויעילים יותר, מה שמועיל גם לחברה.

5טפחו מוטיבציה

המוטיבציה של העובדים היא קריטית עבור כל עסק כדי לשמור ולמקסם את רמות הפרודוקטיביות שלו. הנה כמה דרכים לעודד ולהגביר את המוטיבציה של העובדים במקום העבודה:

–  קביעת יעדים בני השגה

–  מתן משוב חיובי על עבודה טובה

–  הכרה בעובדים מצטיינים לפני יתר העובדים

 – לעודד ולהציע תגמולים לעובדים התורמים תרומות משמעותיות לארגון

והנה עוד נקודות חשובות למי שרוצה להרחיב מעבר קצת מעבר:

– גורמים נוספים המשפיעים על פריון העבודה ויעילות העובדים:

סביבת העבודה הפיזית – היבטים כגון תאורה, טמפרטורה, אוורור וארגונומיה יכולים להשפיע על מידת היעילות של העובדים. סביבת עבודה לא נוחה יכולה להוביל ללחץ מוגבר וירידה בפריון.

סגנון ניהולי – סגנון תקשורת וניהול לקוי יכולים להוביל לחוסר בהירות ביעדים ובציפיות, ולעתים קרובות ליצור כוח עבודה מנותק ופחות פרודוקטיבי.

מעורבות עובדים – עובדים מעורבים חשים קשר פסיכולוגי ומחויבות גבוהה אל מקום עבודתם, וכתוצאה מכך איכות עבודתם עולה. עובדים שמרגישים מוערכים על מאמציהם נוטים יותר להיות מעורבים ופרודוקטיביים יותר. 

רווחת העובדים – השקעה בתוכניות בריאות עובדים מדגימה את מחויבותה של החברה לבריאותם ולרווחתם, הפיזית והנפשית, של עובדיה, ובסופו של דבר יכולה להוביל לרמות יעילות גבוהות יותר.

לסיכום, פריון העובדים במקום העבודה משפיע ישירות על הצלחתו של כל עסק, ויצירת סביבה המשפרת את רמות הפרודוקטיביות בשיטות האלה תוביל להצלחה גבוה יותר. באמצעות יישום איזון בין עבודה לחיים, קביעת יעדים ברורים, שיפור התקשורת, מתן הכשרה נאותה, טיפוח מוטיבציה לעובדים ועוד, הארגון שלכם יכול ליהנות מגידול בפריון וביעילות.  

צריכים עזרה בגיבוש האסטרטגיה השיווקית שלכם? נשמח לסייע! צרו קשר עכשיו

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!