משבר הוא גם הזדמנות?  איך לצלוח אותו בשלום

עסקים וארגונים רבים חווים עכשיו האטה במכירות, התכווצות תקציבים מחד ועליות מחירים מאידך שמשפיעים על היקף הפעילות שלהם, ירידה בגיוס תרומות והשקעות, ועוד מגוון צרות שמאפיינות מיתון כלכלי. אבל משבר הוא גם הזדמנות, אוהבים לומר אלה שהלך להם קלף באחד המשברים האלה, ואפשר גם להוסיף שאם עברנו את הקורונה נעבור גם את המיתון, אבל זה לא אומר שצריך לשבת ולחכות עד יעבור זעם. הנה מספר פעולות שאתם יכולים לעשות השנה כדי להבטיח שאתם עוברים את המשבר הזה במינימום נזקים ויוצאים ממנו מחוזקים:

זה הזמן לפיתוח אסטרטגי

גם אם אין לכם משרד יחסי ציבור, סושיאל או פרסום שמלווה אתכם, אתם אלה שמכירים את העסק/ארגון שלכם הכי טוב! חישבו איך תרצו לנהל אותו השנה, איפה החוזקות והחולשות שלו, איפה אפשר לחזק ולפתח אותו. אחרי שתייצרו את הרשימות האלה, בנו לעצמכם גאנט פעילות שנתי שיציב לכם יעדים ומשימות. הגאנט יסייע לכם להתמקד, וגם אם לא תגיעו השנה לכל מה שתכננתם, עדיין הוא ישמש לכם כמסגרת פעילות לעסק.

ניצול ההאטה לרכישת יכולות חדשות

היום ניתן לרכוש העשרה וללמוד באמצעות קורסים אונלייניים ופרונטליים, חינמיים או בתשלום, שיועילו לעסק/ארגון שלכם ולכם בהמשך הדרך. לדוגמה, אף פעם לא מאוחר ללמוד לתפעל את הרשתות החברתיות של הארגון בצורה מקצועית, לקחת קורס בעיצוב גרפי, צילום או עריכת וידיאו קלה ויצירתית. חפשו מה הדרך הנכונה להרחיב ידע ויכולות בתחום עיסוקכם, וצרו לעסק/ארגון אפשרויות פיתוח חדשות.

מישהי הולכת על גשר

מיתוג חיובי על רקע המשבר

זה הזמן ליצור תוכן שיווקי בזווית שמתייחסת לכאבים של הצרכנים שלכם. אם אתם ארגון שמסייע לנשים להשתלב בשוק העבודה, התייחסו בתוכן שאתם מייצרים ברשתות החברתיות, באתר שלכם או בתקשורת לסוגיות שעשויות להעסיק נשים המחפשות עבודה/קידום/שדרוג בתקופת מיתון. אם אתם בית קפה שכונתי המציע את המוצרים שלו בסוף היום במחיר מוזל, ודאו שהמידע הזה יגיע לסביבת הלקוחות שלכם, זה יסייע לכם לייצר מיתוג חיובי לעסק ויביא לקוחות בכל שעות היום וגם כשהמשבר יהיה מאחורינו והשם הטוב שתייצרו לעצמכם יהפוך לסיבה שמלכתחילה הם בחרו בכם.

שינויים במבנה העסק/ארגון

זה הזמן לבחון מה עובד, מה פחות ומה לא יכול עוד להתקיים בתקופה של מיתון ולעשות שינויים בהתאם לסוג העסק או הארגון. ככה, למשל, אם אתם שוכרים חלל משרדים גדול ממה שבאמת בשימוש, אפשר לשקול להשכיר חלקים ממנו בשכירות משנה לשוכרים קטנים יותר שדווקא בתקופה כזו עשויים לחפש פתרונות קצרי טווח כאלה. כדאי לבחון התקשרויות קיימות עם ספקים ולנסות להגיע למחירים נוחים יותר לשני הצדדים. מצד שני, ייתכן שמעבר לצריכת שירותים מספקים חיצוניים על פני שכירת עובדים במשרה מלאה, עשוי לסייע בצמצום הוצאות העסק.

חיזוק הנוכחות האונליינית שלכם

במהלך ימי הקורונה עסקי קמעונאות, מכוני כושר, פארמים, רשתות מזון וחנויות בגדים ואחרים, העבירו פעילותם לרשת. מי שהשכילו לעשות זאת טרם הקורונה, קצרו את הפירות כבר בסגר הראשון. מי שלא, נאלצו לקפוץ ראש למים ולהתמודד מול שוק שהוצף ברגע אחד במותגים ומסרים שיווקיים באונליין. אם אתם עוד לא באונליין, עדיין לא מאוחר לעשות את המעבר, ואם אתם כבר שם, זה הזמן שלכם לשדרג את האתר של העסק/ארגון, לאפשר מתן מענה ושירותים באמצעות הרשת, לבחון פלטפורמות חדשות שעשויות להתאים לשירותים שאתם מציעים ולגלות מה יכול לשדרג ואף להוזיל את העלויות התפעוליות שלכם.

פיתוח מוצרים חדשים

אם ההאטה משפיעה על היקף הפעילות שלכם, פירוש הדבר שזמן מסוים מתפנה לכם. נסו לנצל אותו כדי להפגין יצירתיות שלא היה לכם זמן להתפנות אליה בעומס של השנים האחרונות. אולי תפנו לאפיק מכירות חדש? לקהל לקוחות חדש? לתחום חדש שקשור לעסק שלכם? ההאטה יכולה להיות הזדמנות עבורכם להגיע לשווקים וקהלים שקודם לכן בכלל לא חשבתם בכיוונם. קחו לעצמכם שעה-שעתיים בשבוע לחשוב על השינויים שאתם חווים, האפשרויות שנסגרות ואלו נפתחות וכשאתם מזהים כיוון/מוצר/שוק חדש, נצלו את ההזדמנות כדי לבדוק את הדברים בשטח ולהסיק מסקנות.

רוצים ליצור טרנד בשנת הקרובה? קיראו עוד על איך נוצרים טרנדים

רוצים להתייעץ כיצד לקחת את העסק / ארגון לשלב הבא? צרו קשר כאן

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!