מחיר הדיוק: זריקת מיליון הדולר

בשנת 1993 התרחש אירוע יוצא דופן במהלך המחצית של משחק כדורסל של השיקגו בולס.

כחלק מאירוע יחצני, נבחר צופה מהקהל לנסות ולקלוע סל מצידו השני של המגרש, הפרס אם יצליח – מיליון דולר (בייבי!). כנגד כל הסיכויים, הצופה דון קלהון הדהים את הקהל בזריקה מופלאה ונקייה דרך הרשת, הקהל התלהב, השדרנים לא האמינו והשחקנים חגגו עם דון. הישג שהיה צריך להעלות אותו מיד למעמד מיליונר.

אבל האופוריה הייתה קצרת מועד מכיוון שחברת הביטוח שהייתה אמורה לשלם את כספי הפרס היססה. החברה טענה כי כללי התחרות הופרו, כיוון שקלהון אינו שחקן חובב כנדרש בתקנון בגלל תקופה קצרה ששיחק במכללות שנים רבות לפני הזריקה הזאת.

חוסר הנכונות לשלם את הפרס הובילה למחלוקת, שכן הסעיף שדרש שהמתמודדים יהיו חובבים נועד למנוע משחקני כדורסל מקצועיים ומיומנים לקחת חלק, לא ממי ששיחק בעברו הרחוק.

מצוקתו של קלהון זכתה לאהדה ציבורית ותשומת לב תקשורתית אדירה, וחשפה את חברת הביטוח באור שלילי. בסופו של דבר, כדי להימנע ממאבק משפטי ממושך ופרסום שלילי נוסף, חברת הביטוח נענתה ושילמה לקלהון את פרס מיליון הדולר, וכך זריקה של פעם בחיים – תוגמלה באמת.

סיפורו של רגע מיליון הדולר של דון קלהון הפך לעדות לאפשרויות הבלתי צפויות בחיים ולהתרגשות המתמשכת שספורט יכול להביא. אך יש כאן גם שיעור חשוב לעסקים והוא החובה לאזן אסטרטגיות שיווק מפתות עם שיטות ניהול סיכונים נכונות.

חברות צריכות לתכנן בקפידה אירועי קידום מכירות עם ההבנה של התחייבויות פוטנציאליות ותסבוכות אפשריות. שילוב התלהבות ממעורבות לקוחות עם מוכנות לבלתי צפוי. הבטחת תקשורת שקופה מפחיתה את הסיכון לפגיעה במוניטין וסיבוכים משפטיים העלולים לנבוע מפרשנות שגויה.

בסופו של דבר, המוניטין של עסק תלוי ביכולתו לפעול בהגינות וביושרה, מה שהופך את העקרונות הללו לא רק לציווי אתי אלא גם לאסטרטגיה עסקית נבונה.


צריכים להתניע את השיווק של פרויקט מסוים? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!