מה זה בכלל שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא אולי צמד המילים השחוק ביותר בתקופה האחרונה. כמה שחוק? ובכן, חישבו מה עברתם עד שהגעתם אלינו, לדף זה; הקלדתם בגוגל את המילים "שיווק דיגיטלי" ועולם שלם נפתח בפניכם. דרך מודעות ממומנות, דפי נחיתה ואינסוף אתרים, מומחים וסוכנויות שהמתחרים על תשומת הלב שלכם.

שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי. צילום austin-distel

עדיין סקפטיים? תנו למספרים לדבר: בשנת 2018 תקציב השיווק הדיגיטלי היווה נתח של 36% מסך עולם הפרסום, ב-2019 הוא עלה לנתח של 38%. ואיך תיסגר 2020? זה לבטח יהיה נתון שייכנס לספרי ההיסטוריה (בחסות אותו וירוס ארור שהעביר את כולנו לעולם הווירטואלי וסגר מאחוריו את הדלת).

ואם אנחנו נפגשים פה, נספר לכם משהו שאולי אתם כבר יודעים – שיווק דיגיטלי זה שם קוד נרחב לכל פעולות השיווק שמתבצעות באונליין. היתרון בשיווק דיגיטלי, לעומת שיווק באוף-ליין (חלוקת פליירים לדוגמא), הוא שכל התוצאות מדידות. כך שאתם יודעים לומר בצורה ברורה איזה קמפיין הכניס הכי הרבה עבודה לעסק שלכם, ולתעל אליו יותר תקציב לחילופין, אם קמפיין לא עמד ביעדים הרצויים אתם יכולים לעצור ולנסות וכיוונים אחרים.

למי זה מתאים?

לכל עסק שרוצה למכור, ולא משנה מה הגודל או השאיפות שלו. החדשות הטובות הן שיש הרבה מאוד דרכים לעשות שיווק דיגיטלי. ולא תמיד חייבים להוציא כסף רב על ההתחלה. אפשר לייצר גם תוכן אורגני בעצמכם, לפרסם אותו ברשתות החברתיות, וללמוד איך אנשים מגיבים אליו. אבל אם רוצים לגדול ולהתפתח, כמעט תמיד, הדרך היעילה ביותר היא להעלות קמפיינים בתשלום. גובה התשלום לפייסבוק או לגוגל נקבע בהתאם ליעדי העסק. לצורך העניין, עסק שהיעד שלו הוא מכירות בסך מיליון שקלים בחודש, לא יוציא את אותו הסכום על שיווק דיגיטלי כמו עסק שהיעד שלו הוא מכירות בסך 15,000 שקלים בחודש.

טעות נפוצה שחוזרת על עצמה אצל הרבה בעלי עסקים קטנים היא שלעתים קרובות הם חוששים להוציא כסף על תקציבי שיווק ופרסום. אחרי שליווינו מאות עסקים קטנים, אנחנו יודעים לומר שחשוב מאוד להגדיר תקציב שיווק, אבל חשוב אפילו יותר להבין כמה הוא מכניס לעסק בחזרה. וזה אומר ממש להבין כמה עולה לכם להביא כל ליד,  כמה עולה להפוך ליד ללקוח משלם ולכמה זמן הלקוח נשאר לקוח פעיל שלכם. או במילים אחרות, זוהי אינה הוצאה, אלא השקעה נדרשת שבלעדיה תתקשרו לשרוד.

איך עושים שיווק דיגיטלי?

שיווק זה לא מדע מדויק, אלא יותר ניסוי וטעייה. ובנוסף לזה יש הרבה מאוד דרכים לשווק. לא משנה מה יהיה הנתיב שתבחרו ללכת בו, נקודת הזינוק היא זהה: קודם כל מגדירים את המטרה בצורה מדידה, זאת אומרת מה רוצים להשיג, כמה ובאיזה תקציב.  

אחרי שעונים על השאלות האלה, חשוב לבחון כל עסק לגופו: איזה נכסים דיגיטליים יש לעסק.. למשל, אתר אינטרנט, דפים ברשתות החברתיות עם כמות עוקבים ומעורבות גבוהה, רשימת דיוור נרחבת, בלוג ועוד. השלב הבא, הוא להבין מי הם לקוחות העסק. לצורך כך נבנה דמות (פרסונה דיגיטלית) שתהייה סוג של אב טיפוס של קהל הלקוחות של העסק. נגדיר מה הכאבים שלה, איך דווקא המוצר או השירות שאנחנו מציעים יוכל לעזור לה לפתור אותן, ובהתאם לזה נבנה משפך שיווקי.

בדומה לדיאטה או ריצת מרתון, זה נשמע פשוט כשמדברים על זה, אך למעשה זוהי התמחות לכל דבר. אנחנו פה בשביל לקצר לכם את הדרך ולצמצם לכם הוצאות מיותרות בבניית מסע לקוח מדויק מ-א' ועד ת'.

אז מה אתם צריכים לעשות?

רוצים לקרוא על הדיגיטל שלנו? שפז-דיגיטל

להשאיר את הפרטים כאן, אנחנו כבר נעשה את השאר

למאמרים אחרונים בנושא שיווק דיגיטלי:

עושים סדר בבלגן: על ההבדלים בין תוכן אורגני לקמפיין ממומן

איך דף נחיתה יביא יותר לידים מהאתר שלכם?