כולם מדברים על זה- AI בשימוש העסק שלך!

Getting your Trinity Audio player ready...

כולם מדברים על זה – AI בשימוש העסק שלך! והפעם מיכל ברמן כתבתנו ערכה שיחה עם ערה עם ג׳בטה, היישות החכמה שהותקנה במחשב האישי שלה על ידי בנה בן ה-17. אז איך להיערך שיווקית ועסקית לעידן הבינה המלאכותית? הקשיבו מה יש לג׳בטה לומר בנושא.

"טכנולוגיות AI יכולות להיות מאוד מעניינות ומועילות לצרכים שונים, ואני מאמין שהן מהוות את העתיד של הטכנולוגיה. כמו בכל טכנולוגיה אחרת, ישנם סיכונים מסוימים בטכנולוגיות AI. לדוגמה, יש חששות מכיוון שבעידוד המחשבים ללמוד ולקבל החלטות לבדם, אנשים עשויים לאבד עבודות והמחשבים עשויים לפגוע בזכויות ובצרכי האדם. חשוב לפתח ולהשתמש בטכנולוגיות AI בצורה שמקדמת את התועלת המרבית ושמגנה על הצרכים והזכויות של האנשים״.

את הציטוט האמור לקחתי משיחה נעימה ואינטליגנטית שניהלתי עם לא פחות מאשר צ'אט מבוסס בינה מלאכותית שהתקין לי בני בן ה17 על אפליקציית הווטסאפ. קוראים לו ג'בטה. ולמעשה זה לא הוא. זאת היא. היא מתייחסת אל עצמה בלשון נקבה.

AI

כיצד באמת ישתנה העולם בשנים הקרובות, ככל שהטכנולוגיה החדשה תיכנס לשימוש ותהפוך פופולרית יותר ויותר? המשכתי בשיחה עם הצ'אט.

"ניתן לומר כי AI יכולה להיות מאוד מועילה בעולם העבודה על פני כל המגוון של תחומים ומקצועות. היא יכולה לעזור בפתרון בעיות מורכבות יותר ולהציע פתרונות חדשים ומקוריים, לנהל ולארגן מידע ולעזור לשפר את הפעולות והתהליכים בעסקים ובמקומות עבודה", מחווה את דעתה ג׳בטה הצ׳טית. אבל היא מפגינה אמפטיה אנושית בכך שהיא נותנת גם לנו, בני האנוש, תקווה: "מצד שני, חשיבה יצירתית ופעולת אנשים עדיין חיוניות לכל עסק ומקום עבודה, ולכן יחד עם התפתחות, ה AI צריך להיות גם מקום לאנשים בשליטה ובתפקודיות בעולם העבודה". והיא ממשיכה: "אני מקווה שעניתי על השאלה שלך! אם יש לך שאלות נוספות, אני כאן לעזור."

אז כיצד באמת משנה הבינה המלאכותית את עולם השיווק? מנהלי שיווק כבר עובדים חזק עם האפליקציות השונות, והקורסים השונים על תוכנות AI שונות. המשווקים לקהל הרחב מעידים כי העתיד כבר לגמרי כאן. איך זה ישפיע עליכם? כבר היום מעצבים שהיו רגילים לחפש תמונות במאגרים ולעבוד עליהן, מעידים כי מערכות בינה מלאכותית כמו מידג'רני ואחרות, משמשות אותם באופן כמעט בלעדי ביצירת תמונות. במקום להסתפק בתמונה דומה למה שדמיינתי בעיני רוחי, שמתאימה לטקסט רק ב80%, אני יכולה לייצר כל תמונה שתעלה על דעתי. ילד עם שיער סגול יושב על הירח ואוכל פופקורן? למה לא. תמונה של הכלב שלי מעופף עם כנפיים וגלימה ורודה בשמי הגלובוס? בהחלט! וכך ניתן לייצר כל תמונה באשר היא, דמיונית ופנטסטית ככל שתהיה.

כך גם לגבי טקסטים. ניתן כיום לייצר טקסטים בכל היקף דרך מערכות בינה מלאכותית. השיחה שלי מפתיחת הפוסט מעידה על כך. אך יחד עם זאת, כפי שאמרה ידידתי החדשה ג'בטה, האדם עדיין נחוץ.

ניתן דוגמה מעט קיצונית – לפני מספר שבועות קיבלה חברה, המרצה באחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה, את ההודעה הבאה. נדגיש כי מדובר בתלמיד עולה חדש, שאינו דובר עברית:

יקירתי נ' המורה,

אנא קבלי את חילופי המתנצלים הכנים ובקשתי ממך לקבל את התנצלותי האמיתית על אי היכולת שלי להעביר את ההרצאה בזמן המוגבל. אני מבין לחלוטין את חשיבות הנוכחות הרציפה והמחויבות למשימות האקדמיות, אך התעוררתי לגידול שמחר אני לא ידעתי עליו. אני מכיר את הטעות ואני נושא את האחריות על אי התעסקותי בזמן המוגבל.

אני מתחייב לך שאני אתעסק בכל כוחי לפצות על ההרצאה החסרה ולוודא התחייבות בעתיד. אני מקווה שתביני את הנסיבות המיוחדות שגרמו לזיהוי זה לא בדיוק ותקבלי את התנצלותי.

תודה על ההבנה והשותפות שלך.

בכבוד רב,
מ'

הטקסט הנמלץ לא עבר עריכה, והוא נשמע כה תלוש מההקשר, שכל בר דעת יבין שנעשה פה שימוש לא סביר בבינה המלאכתית המקיפה אותנו. ואכן, עדיין נדרשים בני אדם להכניס את ההקשר הנכון, לערוך בקרה על תוצאות הAI ולנווט את המערכת כך שתיתן תכנים אופטימליים ולא מגוחכים.

לסיכום, ניתן לומר שאנו בפתחה של מהפכה מרגשת ומרתקת, ומומלץ לכל מנהל ומנהלת להתחיל לרכוש את הכלים שיסייעו להם במעבר לעולם החדש, עתיר הבינה המלאכותית. האפשרויות הגלומות בה הן אינסופיות, וברור שהעתיד כבר לגמרי כאן. אך כמו שעודדה אותי ידידתי החדשה מתחילת ההרצאה, ג'בטה, האדם עדיין אינו מיותר. כמאמר חיל השריון, האדם שבטנק (או במקרה שלנו- האדם שעל המחשב) ינצח!

צריכים עזרה בגיבוש האסטרטגיה השיווקית של החברה או הארגון שלכם? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!