זמן הוא כסף

מי שזוכר את המעבר לחברות הלואו קוסט ואת השינוי היסודי שהן חוללו בחיים של כולנו, יתפלא אולי לגלות שחברות לואו קואסט היו הרבה קודם לכן והראשונה והגדולה מכולן היתה ועודנה חברת Southwest Airlines האמריקאית שחזונה היה להציע טיסות טובות במחירים אטקרטיביים. 

סאות'ווסט איירליינס האמריקאית הוקמה בשנת 1967 והיתה החברה הראשונה שהעזה לאתגר את הסטטוס קוו לא רק בתמחור שלה אלא גם בגישה חדשנית לעלייה למטוסיה.

תהליך העלייה למטוס של סאות'ווסט התבסס על מושג פשוט אך רדיקלי: מקומות ישיבה לא מסומנים. במקום להקצות מושבים, סאות'ווסט אפשרה לנוסעים לבחור כל מושב פנוי בעת העלייה למטוס. הרעיון היה להאיץ את תהליך העלייה למטוס ולתת לנוסעים שליטה על העדפות הישיבה שלהם.

בלב מערכת זו היה תור יחיד בו התייצבו הנוסעים ושנקבע על סמך זמן הצ'ק-אין. המקדימים קיבלו את המקומות הטובים יותר וזכו לבחור בין מושב ליד חלון או במעבר, בחלק הקדמי של המטוס או האחורי.

במשך שנים, מודל הבורדינג הזה עבד פלאים, המטוסים של סאות'ווסט היו תמיד הראשונים לצאת לדרך. עם זאת, ככל שחברת התעופה גדלה והחלה לתת שירות לאזורים נרחבים יותר בארה"ב, התברר כי אפשר לעשות יותר טוב ממה שהיה עד כה. 

בעוד חלק מהנוסעים מצאו את המרדף אחר המושב תזזיתי ומלחיץ, חלק מהמשפחות שנסעו ביחד הוטרדו בעיקר מהשאלה האם יצליחו לשבת ביחד, מה שהוביל לחוויית לקוח לא אופטימלית.  

 Southwest זיהתה את המוקש בזמן ובמקום לוותר וללכת בדרך כל חברה, היא מצאה פתרון מקורי. בשנת 2007 החברה השיקה שיטת בורדינג חדשה לפיה הנוסעים מחולקים לקבוצות- A, B, ו –  C וכל קבוצה כזו מחולקת למספרים מ-1-60, וככה כל קבוצה עלתה לפי מאפיינים נפרדים אבל העלייה נוהלה בצורה פחות מלחיצה ועדיין יעילה, ולנוסעים עדיין התאפשר לבחור כל מקום ישיבה פנוי. 

סקר שוק משנת 2012 מצא כי סאות'ווסט היא החברה עם שיטת הבורדינג המהירה ביותר, ויודע כל בר דעת שזמן הוא כסף, במקרה הזה, גם לקהל הנוסעים אך בעיקר לחברת התעופה.


צריכים להתניע את השיווק של פרויקט מסוים? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!