החשיבות של מחקר מילות מפתח לאסטרטגיות שיווק יעילות

הרחבת בסיס הלקוחות הפוטנציאלי שלך נשען במידה רבה על הכוח של מחקר מילות מפתח. מכיוון שהרוב המכריע של התעבורה המקוונת מונע על ידי תוכן כתוב, חיוני להבין את השפה והטרמינולוגיה שבה משתמשים לקוחות פוטנציאליים שלכם בעת חיפוש מוצרים ושירותים באינטרנט.

המטרה היא "להיכנס לראש" של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהבין את המילים והביטויים שהם עשויים להשתמש בהן כדי לתאר את מה שהם מחפשים.

 ישנן שתי סיבות עיקריות לביצוע מחקר מילות מפתח: הראשונה, היכולת לשפר את האופטימיזציה של האתר וההופעות שלכם בתוצאות מנועי חיפוש (SEO). השנייה, לעזור לעסקים להבין את הצרכים הרגשיים של לקוחות פוטנציאליים שלהם ולאפשר להם לפתח מוצרים ושירותים הנותנים מענה לצרכים אלה או לפחות להימנע מטעויות שיעלו לכם בכסף, בזמן ובמשאבים. לדוגמה, אם מעצבת אופנה מוכרת חולצה לבנה מכופתרת תחת השם ״חולצת גלי״, היא עלולה לפספס את קהל עורכות הדין שמחפשות חולצות לבנות מכופתרות. על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח יסודי, מעצבת האופנה יכולה לדבר בשפת הלקוחות שלה ולתאר את המוצר בצורה שתפנה אל קהל היעד שלה.

יתרה מכך, מחקר מילות מפתח יכול לשמש גם כדי לאמוד את הביקוש בשוק ולהעריך את התחרות. לדוגמה, אם לעסק יש רעיון למוצר חדש, הוא יכול להשתמש במחקר מילות מפתח כדי לקבוע האם קיים או לא שוק למוצר הזה, מי המתחרים שלו ומה תקציב הפרסום שלהם. המידע החיוני הזה יוכל לסייע בהחלטה האם להשקיע או לא בפיתוח המוצר הזה.

מחקר מילות מפתח יכול לעזור לעסקים לבצע אופטימיזציה של הקמפיינים שלהם. על ידי אי הכללה (החרגה) של מילות מפתח לא רלוונטיות שיבזבזו את התקציב, אפשר להשקיע תקציב גדול יותר במילות מפתח מדויקות יותר ולמשוך לידים בעלי סיכויי המרה גבוהים יותר. כמו כן, חיוני להכיר בכך שפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק ולינקדאין, למרות שאינן מנועי חיפוש, עדיין יכולות לשמש כערוצים נוספים למשיכת לקוחות פוטנציאליים והשימוש במילות מפתח גם בהן – הוא חשוב.

לסיכום, מחקר מילות מפתח הוא כלי חיוני למשווקים ולמנהלי קמפיינים על מנת להגיע ביעילות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם. על ידי הבנת השפה של קהל היעד שלכם, תוכלו לפתח מוצרים ושירותים המדויקים יותר ללקוחות שלכם ולמקסם את תוצאות הקמפיינים הממומנים והאורגנים שאתם מבצעים. רק חשוב לזכור, מחקר מילות מתפתח זו אינה משימה חד פעמית, זהו תהליך מתמשך שצריך להתבצע ולהתעדכן באופן קבוע כדי להישאר לפני המתחרים ומעודכנים במגמות בשוק.

פיית מילות מפתח

5 טיפים שיהפכו את מחקר מילות המפתח שלכם למקצועי יותר:

  1. צרכן הוא צרכן הוא צרכן: אף על פי שפייסבוק ולינקדין אינם מנועי חיפוש כמו גוגל, חשוב להשתמש בממצאי מחקר מילות החיפוש גם בכתיבת הטקסטים לרשתות החברתיות ולאתר. יש לכך שתי סיבות: אנשים לרוב יחפשו מידע באותה הדרך, בלי קשר לפלטפורמה, ושימוש עקבי באותן מילות חיפוש יסייע לכם לעלות בדירוג של מנועי החיפוש טוב יותר.  
  2. לימדו את ״האויב״ שלכם: יש כל מיני כלים, בתשלום ולא בתשלום, שמאפשרים לנו לראות מה המתחרים שלנו עושים, כמה כסף הם שמים על פרסום ברשתות החברתיות, איזה סוג מודעות הם מעלים ועוד. כדאי להשקיע זמן במחקר מתחרים, למצוא את הכלים שמתאימים שיסייעו לכם בניהול האסטרטגיה השיווקית שלכם ובגזירת ההחלטות המתבקשות נוכח המידע שתאספו.
  3. תהיו שליליים: ניל פאטל, אחד ממומחי ה-SEO העולמיים, רכש לאחרונה חברה שנקראת Answer the public ומה שמיוחד במוצר של החברה הזו, זה שהיא מאפשרת להכניס את מילות המפתח שלנו ולקבל רשימה של שאלות הקשורות לעולמות התוכן של המוצר שבמוקד שנשאלו על ידי הציבור הרחב במנועי החיפוש בחודשים האחרונים. מפה אפשר להסיק מסקנות שיווקיות רבות.
  4. אתם לא הלקוחות שלכם – אחת הטעויות הגדולות והנפוצות בשיווק היא שלעתים קרובות יצרנים ובעלי עסקים מתבלבלים וחושבים שהם הלקוחות של עצמם ומבקשים לשווק להם בדרך שהיא רלוונטית להם עצמם ולא ללקוחות האמיתיים שלהם. כדי להימנע על הטעות הזאת, חשוב להשקיע במחקר מילות חיפוש טוב ובהיכרות עם הלקוח הקלאסי שלכם.
  5. לא על הגוגל לבדו – גוגל נותן לנו מידע לגבי מילות חיפוש שאנחנו מכירים והוא פחות מתאים לסייע לנו לגלות מילות חיפוש חדשות שאנחנו לא מכירים. בתחומים חד ערכיים שמילות החיפוש בהם מוגבלות ומצומצמות, אפשר ללכת למשל על קמפיין GDN (Google Display Network), לנסות להבין מי האנשים שעשויים לחפש את המוצר שלנו בגוגל ולטרגט אותם בפלטפורמות אחרות.

צריכים עזרה בגיבוש האסטרטגיה השיווקית שלכם? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!