אפקט ההילה והתפיסה שלנו לגבי אנשים ומותגים

כבני אדם, אנו נוטים לשפוט אנשים ומותגים על סמך רשמים ראשונים. אנו מגבשים דעה לגבי האינטליגנציה או החביבות של אדם על סמך מראהו והתנהגותו, או שאנו רואים במותג אמין או איכותי בגלל המוניטין או הפרסום שלו. תופעה זו ידועה כאפקט ההילה, והיא משפיעה באופן משמעותי על האופן בו אנו מתקשרים עם העולם סביבנו.

אפקט ההילה "The Halo Effect" מתייחס לנטייה להניח שמכיוון שלמישהו/משהו תכונה חיובית אחת, זה בהכרח משליך על יתר התכונות שלו. זה נכון לגבי בני אדם ולגבי מותגים וזהו כלי שיווקי רב עוצמה.

בעולם העסקים, אפקט ההילה הוא אמצעי לבניית אמון ואמינות. חברות בעלות מוניטין חיובי נוטות יותר למשוך כישרונות מובילים, לזכות בעסקים חדשים ולהתגבר יותר בקלות על משברים.

עם זאת, אפקט ההילה יכול גם להיות מטעה ועלול להזיק. מותגים יכולים לסבול מהאפקט כשהם לא עומדים בציפייה של הלקוחות שלהם לרמה גבוהה של איכות ושירות.

דוגמה מפורסמת אחת לאפקט ההילה היא המקרה של אליזבת הולמס, מייסדת חברת הביוטכנולוגיה Theranos. הולמס הוערכה כיזמת בעלת חזון, והחברה שלה הוערכה במיליארדי דולרים על סמך ההבטחה לטכנולוגיית בדיקת דם מהפכנית שהתבררה כהונאה. משקיעים ושותפים רבים הלכו שבי אחרי הכריזמה והמוניטין שלה, מה שהתברר לבסוף כאחת השערוריות התאגידיות הגדולות בעת האחרונה.

אז איך ניתן להתגונן מפני ההשפעות של ההילה? אסטרטגיה אחת היא לחפש במכוון מידע שמאתגר את ההנחות הראשוניות שלנו. אם אנו מוצאים את עצמנו נמשכים לאדם או למותג על סמך רשמים ראשונים, עלינו להקדיש זמן לחקור את תיעוד ההצלחה או הכישלונות שלהם בפועל. אסטרטגיה אחרת היא להיות מודעים להטיות שלנו ובאופן פעיל לאתגר אותן.

צריכים עזרה בגיבוש האסטרטגיה השיווקית שלכם? נשמח לסייע! צרו קשר עכשיו

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!