אסטרטגיה לדיגיטל שלכם – מאיפה מתחילים?

ניהול הנכסים הדיגיטליים של חברה או ארגון הם אחד האתגרים החשובים ביותר בכל מחלקת שיווק. למעשה, בשנת 2023 נוכחות דיגיטלית היא הכרחית – אם אתם לא שם, אתם פשוט לא קיימים! אז איך עושים את זה נכון? מתכננים אסטרטגיה לדיגיטל שלכם!

מעבר לזה שכלים דיגיטליים לרוב מאפשרים מדידה של חשיפה לתכנים שלכם, לכלים הדיגיטליים יש יתרונות רבים: ראשית, הם מאפשרים בנייה והעצמה של תדמית למותג, למוצר או למסר. שנית, הם מאפשרים חיבור של קהל היעד למותג בצורה נגישה ואת היכולת להפוך את קהל הלקוחות למעורב ופעיל בעסק, החל מלייק ותגובה ועד השתתפות בקמפיינים. בנוסף, הכלים הדיגיטליים מאפשרים יצירת קהילה סביב המותג שלכם ואפשרות להעברת מסרים חוזרים ללקוחות פוטנציאליים. היתרון המשמעותי ביותר הוא שהשיווק הדיגיטלי, בשונה מכלי שיווק פופולריים אחרים, זול יותר, נגיש יותר ומאפשר חשיפה עצומה.

יחד עם זאת חשוב לדעת, ניהול נכסים דיגיטליים זה לא רק להעלות פוסטים וסטוריז, זה להיות עקביים, מעורבים, יצירתיים ומקוריים. אז איך עושים את זה נכון? מתכננים אסטרטגיה לדיגיטל שלכם.

stable diffusion image of strategy for digital

less is more

התמקדו בנכסים הדיגיטליים המתאימים לכם! השקיעו את המאמצים, וכן ניהול נכס דיגיטלי דורש מאמץ, בנכסים שמדברים אל הקהל שלכם. אם קהל היעד שלכם מתחת לגיל 18, אתם משווקים מוצר לקהל הצעיר, מסר, או מכל סיבה אחרת אתם רוצים לפנות לצעירים – אתם צריכים נוכחות בטיקטוק. אם אתם פונים לקהל בינלאומי, בדגש על האמריקאי, או אתם רוצים לקבל תשומת לב של חברי כנסת ועיתונאים – תשקיעו בטוויטר. יש לכם שירות או מוצר שפונה לעסקים? אתם בעצמכם חברה או ארגון עסקי? הרשת הכי מתאימה זאת לינקדאין. אם המוצר שלכם ויזואלי, אם אתם באים מעולמות הלייפסטייל, אם יש לכם הרבה מה להראות מתוך הפעילויות השונות של הארגון השקיעו באינסטגרם.

הכלי הפופולרי ביותר הוא הפייסבוק העסקי שמתאים למנעד רחב ביותר של קהלים. לפייסבוק יש את המגבלות שלו אבל הוא מסוגל להביא אתכם לחשיפה עצומה ולחיזוק המותג. ישנו מגוון שלם של פלטפורמות דיגיטליות: למוזיקאים, לאמנים, לבלוגרים ועוד… בחרו את הנכסים הדיגיטליים המתאימים לכם והתמקדו בהם, לא מדובר רק בלייק ותגובה, אלא ביצירת תכנים מדויקים עבור קהל היעד שלכם.

תוכן, תוכן, תוכן

אחרי שהחלטתם באיזה פלטפורמות דיגיטליות להתמקד, התחילו ביצירת התוכן. פתחו מחברת (או מסמך במחשב) והחלו ביצירת תכנים איכותיים, מקוריים, רלוונטים ובעלי ערך אמיתי לקהל שלכם. יצירת תוכן איכותי מביאה לחשיפה אורגנית גדולה יותר וקידום אורגני מהווה את הבסיס לשיווק דיגיטלי במציאות האינטרנטית היום. דרך תוכן מעולה תוכלו גם לקדם את העסק שלכם וגם להראות לקהל היעד הפוטנציאלי שאתם מומחים בתחומכם. סיפור טוב אמור להסביר לצרכן מדוע לרכוש את המותג שלכם ולא את של המתחרה מבלי להגיד זאת מפורשות. שמרו על רלוונטיות והקפידו להתאים את התוכן לימי השנה, ימים בינלאומיים, חגים, אירועים שמתרחשים סביבכם וחדשות יומיומיות. למשל, אם אתם משווקים רעיון סביבתי, כדאי שתסמנו ביומן את תאריך יום כדור הארץ! אם אתם מייצרים תוכן כלכלי, הקפידו לקרוא את הכותרות היומיות בדה-מרקר.

צרו הנעה לפעולה: שאלו את הקהל מה דעתו, מה היו מוסיפים על הכתוב והאם היו רוצים לנסות גם.

גם אם אתם בטוחים שיצרתם את התוכן המושלם, היו גמישים במחשבה ושימו לב לתגובות. אם תרגישו שהתכנים שהתפרסמו לא הביאו לתוצאות הרצויות, היו פתוחים לשינויים.

מי אני?

הכלים הדיגיטליים מאפשרים לשקף את עצמנו לקהל הרחב לכן חשוב שהם ישקפו וידברו אותנו מדויק ככל הניתן. ככל שנהיה מוגדרים ואותנטיים כך לקהל יהיה קל יותר להתחבר למותג שאתם משווקים מה שיעזור בבידול שלכם לעומת המתחרים. הגדירו את השפה בה תכתבו, האם גבוהה ומנומסת או עממית וסלנגית? התאימו את עצמכם לקהל היעד.

הגדירו גם שפה עיצובית. צרו קריאייטיב יצירתי בהתאם לאופי המותג שלכם והקפידו שהקריאייטיב הזה ייצג אתכם בכל הפלטפורמות, כך שבסופו של דבר הקריאייטיב שלכם יהיה מזוהה איתכם גם מחוץ לרשת. השפה העיצובית היא הפנים שלכם בעולם הדיגיטלי.

הגדירו את הפעילות במדיה שלכם – סרטונים, קמפיינים, מאמרים, כתבות – דאגו שהפעילות שלכם תתכתב עם העולם האמיתי שבחוץ. בחרו את הנישה שלכם בצורה חכמה והשקיעו בה.

כלי עזר

יש מגוון כלים נוספים שיכולים להרים לדיגיטל שלכם ואתם צריכים להכיר אותם:

PPC קמפיינים ממומנים – למרות שהקידום האורגני מביא בדרך כלל לתוצאות טובות יותר במטרות השיווק ארוכות הטווח, במקרים רבים תזדקקו גם לעזרתם של הקמפיינים הממומנים. קידום ממומן בגוגל למשל מצריך מחקר מילות מפתח מקיף ואילו עבודה ממומנת בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדין או בטיקטוק, תצריך פילוח מדוייק של קהלי היעד הרלוונטיים, דיוק המסר לפי הפלטפורמות והקהלים וסבלנות.

ניוזלטר – לכאורה נשמע כמו כלי מיושן שנעלם בערמות הספאם, אך למעשה הניוזלטר מאפשר שמירה על קשר עם הקהלים\הלקוחות, שמירה על נוכחות תודעתית גבוהה, יצירת מודעות בנוגע לעדכונים או מוצרים חדשים וכן ניתוח מידע והסקת מסקנות שיווקיות.

דף נחיתה – מטרותיו העיקריות של דף הנחיתה הן מסר שיווקי בולט והנעה לפעולה. הוא יעיל במיוחד כשתרצו לשווק לקהל אירוע\שירות\מסר אחד ויחיד. ההתמקדות במסר אחד בדף נחיתה מביאה לתוצאות מהירות ויעילות יותר בהמרה של קמפיינים ממומנים ואורגנים.

לסיכום, נכסים דיגיטליים הם כלי שיווק עוצמתי ועלויותיו זולות משמעותית מכלי הפרסום המסורתיים. יחד עם זאת, המשאב הכי יקר שתשלמו הוא זמן. שיווק נכון ואסטרטגי בדיגיטל דורש תכנון, יצירה והשקעה. תמיד תוכלו לעשות זאת בעצמכם, ואם אין לכם את הזמן הדרוש, בחרו חברת דיגיטל מקצועית שאתם מתחברים לרעיונות ולערכים שלה. זה יעשה את העבודה 😉

רוצים לדעת איך אנחנו יכולים לעזור לכם לבנות משפכים שיווקיים שעובדים? תראו את הדף דיגיטל שלנו!
מהמם! השאירו פרטים ואנו ניצור קשר בהקדם עם כל המידע הנחוץ!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!