אנקדוטה- ״To Russia with Fries״

איש העסקים היהודי הקנדי ג׳ורג׳ כהן, הבעלים של רשת מקדונלד׳ס קנדה, חלם במשך שנים ארוכות להיכנס עם רשת ההמבורגרים המפורסמת למה שהיה ידוע אז כברית המועצות. כיזם הוא חשב לעצמו, הקהל בברית המועצות מתאים כמו כפפה למה שיש לרשת מקדונלד׳ס להציע: הם אוהבים בשר, לחם ותפוחי אדמה, ולנו יש את כל אלה להציע להם!

מקדונה בככר האדומה

שנים הוא תכנן את המהלך. ברית המועצות לשעבר לא הייתה ידועה באהדתה למערב ונדרשו מאמצים גלויים ונסתרים רבים לחימום הלבבות, ובסופו של דבר, עם קצו של המשטר הקומוניסטי ושנייה לפני התמוטטות הגוש הקומוניסטי, הצליח כהן במשימתו ופתח את הסניף הראשון של מקדונלד׳ס בכיכר פושקין במוסקבה, ב-31 בינואר 1991, לפני 31 שנה בדיוק! 

אזרחי ברית המועצות לשעבר לא ידעו את נפשם מרוב אושר. אחד הסמלים המערביים הידועים בעולם היו נגישים עכשיו גם להם והתורים שהשתרכו מחוץ לסניף הראשון בתקופה הראשונה ארכו שעות.  

אבל כהן גילה במהרה שהתכנית שלו לכבוש פלח שוק אדיר וחדש לא תעבור בקלות. במפגש הזה שבין מזרח למערב, כהן לא לקח בחשבון שאזרחי ברית המועצות לא ממהרים לשום מקום והרעיון של פאסט פוד, בכלל לא היה קיים בתודעה של אזרחים שלא היה להם כלום חוץ מזמן!  

בעוד במערב לקוח ממוצע מבלה בין 7-12 דקות בסניף של מקדונלד׳ס, החבר׳ה בברית המועצות לשעבר רק חיפשו דרכים להאריך את הביקור והחוויה המערבית: הם אכלו את ההמבורגר שכבה-שכבה, במקום הדרך המקובלת לאכול המבורגר, הם הזמינו פריט פריט, הם אהבו מאוד את פאי התפוחים המיתולוגי של מקדונלד׳ס והזמינו שניים, לא ביחד כמובן, ובקיצור, הם עשו הכל כדי להישאר עוד קצת במקום שסימל את העולם החדש שמעבר למסך הברזל.  

לכל ארגון או חברה צרכים שונים ומגוונים ונשמח להשיב לפניות שלכם במייל או בשיחת ייעוץ ללא עלות: השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!