איך להפוך ניוזלטר מנומנם למגנט לקוחות?

הרבה לקוחות שלנו מתלבטים בסוגיית הניוזלטר. האם הוא שווה את המאמץ? מה לכתוב בו? מישהו בכלל עוד טורח לקרוא ניוזלטרים? מאחר ועלו כל כך הרבה שאלות, החלטנו להקדיש לנושא כמה כמה מילים: אז איך להפוך ניוזלטר מנומנם למגנט לקוחות?

מי בכלל קורא ניוזלטרים היום?

מעולה ששאלתם! זו למעשה השאלה הכי חשובה שאתם צריכים לשאול את עצמכם. מי קהל היעד שלכם? זו גם השאלה שממנה ייגזרו כל ההחלטות החשובות בהמשך הדרך. קהל היעד הוא שאלת מפתח, וככל שהוא יהיה מפולח טוב יותר, כך תוכלו לדייק את המסרים שלכם ואת ההנעה לפעולה שאתם מייחלים לה.

אם מדובר בתורמים – נסו לאפיין אותם – תורמים קבועים, חד פעמיים, גדולים, קטנים. נסו להבין מה מעניין אותם, איזה רגש אתם רוצים לייצר אצלם ומה יניע אותם לפעולה. אתם רוצים מן הסתם לחבר אותם לעשייה שלכם, לרגש אותם, ולגרום להם להמשיך לתרום. התכנים של הניוזלטר צריכים להיות כאלה שיגרמו להם לפתוח את הלב ואת הכיס ולתמוך בהמשך העשייה שלכם.

אם מדובר בעסק ואתם מנסים למכור ללקוחות מוצר כלשהו, אתם לכאורה במגרש אחר, אבל למעשה התהליך דומה – עליכם לבנות מהלך שיעביר מסר, יעורר רגש, ויביא להנעה לפעולה. גם כאן, הפילוח קריטי – האם הלקוחות שלכם הם נשים, גברים, צעירים, מבוגרים, אמידים, מעוטי יכולת? כל מידע שיש לכם הוא חשוב ומקדם.

דבר נוסף ואולי מובן מאליו לגבי קהל היעד שלכם – ככל שהוא יהיה גדול יותר, כך הניוזלטר שלכם יצליח יותר. לא משנה מה המטרה שלכם, תצליחו לקבל תוצאות טובות יותר ככל שיותר אנשים יהיו חשופים לניוזטלר שלכם. ולכן, אל תתעצלו ופעלו ללא הפסקה ובכל דרך להגדיל את רשימת התפוצה שלכם.

couple reading a book

למה בכלל להשקיע בניוזלטר?

ובכן, ניוזלטר הוא כלי חשוב ורב עצמה לקידום המטרות שלכם. ניוזלטר טוב יביא לתוצאות ממשיות ונראות לעין – הגדלת מכירות, עידוד תרומות, הרשמה לאירוע או כל מטרה אחרת שאתם מקדמים. בנוסף, ברגע שיש לכם תשתית טובה לניוזלטר, לא מדובר בהמון עבודה. אנו מאמינים שחשוב להשקיע בניוזלטר וחשוב לבנות אותו נכון. למה הכוונה? ממשק שליחה נוח, רשימת תפוצה טובה, עיצוב קל ומזמין, ומבנה ברור. אלה 4 היסודות של ניוזלטר שימגנט אליכם לקוחות. ברגע שאלה יהיה ברורים, תוכלו למלא אותו בתוכן מרתק בקלות רבה, להפיץ אותו בתדירות שתקבעו, ולראות ישועות!

מה התדירות הרצויה לניוזלטר?

התדירות תלויה בשני גורמים – פנימי וחיצוני. פנימי – כמה משאבי זמן וכח אדם אתם יכולים להקצות אליו? כמה חידושים אתם יכולים לספק לקוראים שלכם? אלה שאלות חשובות שעליכם לענות עליהם בכנות. במערך השיקולים הפנימי עליכם לחשוב גם על לוח השנה הכלל ארגוני שלכם, ולראות כיצד הכלי החשוב הזה משרת את הפעילות שלכם. הגורם החיצוני קשור לקהל שלכם. מה הקיבולת שלו? כמה הוא יכול לקבל כך שימשיך לגלות בכם עניין ולא יעביר אתכם באופן אוטומטי לספאם? זה תלוי כמובן גם במסר שלכם וגם במוצר שלכם. נסו להפעיל שיקול דעת ולהפיץ את הניוזלטר לא יותר מדי ולא פחות מדי.

אלעזר פינקוביץ מעמותת פעמונים מביא כדוגמה את הניוזלטר של העמותה: "הוא נשלח חמש פעמים בשנה בלבד, כחלק מלוח השנה הארגוני והקמפיינים לגיוס משאבים, בתחילה הוא הכיל תוכן ובאנרים לקמפיין – שלא היה ביניהם קשר ממשי, בעוד בשנים האחרונים יש השקה בין המסרים של התוכן והשפה של הקמפיין".

איך הופכים אותו למרתק?

ובכן, הגענו לשאלות השאלות! התוכן. כמו בכל מוצר שיווקי, גם בניוזלטר התוכן הוא המלך! כדי להפוך ניוזלטר למרתק עליכם להתמקד. נכון, יש לכם המון מה לומר ועל המון נושאים, אנחנו מכירים היטב את התחושה הזו… אבל עליכם להתגבר על הפיתוי לספר הכל, לבחור נושא אחד, מסר אחד, מוצר אחד. זה מה שגם יגרום לקוראים שלכם לחכות לניוזלטרים שלכם, וגם – להתעניין במה שיש לכם לומר! זה יגרה את בלוטות הסקרנות, יעורר רגש ויניע לפעולה. זה בדיוק מה שאתם רוצים שיקרה!

בנוסף, אתם צריכים לזכור שהתוכן צריך לספק ערך ללקוחות שלכם. אתם רק הפלטפורמה שמחברת בינם לבין המוצרים שלכם או במקרה של עמותה – המסרים שלכם. מקבל הניוזלטר צריך להבין מה יוצא לו מהמידע שאתם מספקים לו? ידע חדש ומעניין? הנחה על מוצר אטרקטיבי? התרגשות ושמחה? תחושת שייכות? החליטו מה הערך עבורו, ונסחו אותו בצורה הכי ברורה וקלה.

לסיכום – ניולזטר כן או לא?

לדעתנו התשובה היא כן, כן ועוד פעם כן! אחרי שתדייקו לכם את כל הנקודות לעיל, הניוזלטר יהפוך לכלי שיווקי חשוב שישרת אתכם היטב. ואם אתם עדיין מתלבטים, צרו אתנו קשר ונעזור לכם לבנות את ניוזלטר החלומות!

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!