איך יוצרים טרנד בתקשורת?

מכירים את זה שפתאום אתם קוראים או שומעים על נושא בכל כלי תקשורת שאתם פותחים? לא, אני לא מדברת על אירוע חדשותי שאתרי החדשות וכלי התקשורת מדווחים עליו, אלא על תופעה חברתית. טרנד בתקשורת. זה יכול להיות עיסוק בפמיניזם הדתי החדש, טרנד מאכלי סופר פוד, מספר הולך וגובר של צעירים המוותרים על חתונה וכו'. המשותף לכולם הוא שמדובר בטרנד בתקשורת.

לפעמים הדרך לייצר טרנד היא פשוט להסתכל על תחומים אחרים!
Photo by Windows

אז איך יוצרים טרנד בתקשורת?

היכרות מעמיקה עם התחום לפני הכל, שרטוט תופעה חברתית חדשה יכול לקרות רק על ידי היכרות מקיפה עם התחום שבו התופעה מתרחשת. אם אני לא מכירה מספיק את עולם ההתחדשות היהודית איך אוכל בכלל לזהות טרנד עולה של נשים דתיות פמיניסטיות המבקשות להגדיר מחדש את הגבולות השמרניים של החברה שבה הן חיות?

סיעור מוחות בינתחומי – לפעמים הדרך לייצר טרנד היא פשוט להסתכל על תחומים אחרים! חשיבה משותפת עם אנשים (גם אנשי תקשורת) מתחומים שונים לחלוטין עשויה להוליד רעיונות מבריקים וכך לסייע ביצירת תופעה שלכאורה לא קשורה כלל לנושא המקורי שאתם מנסים לקדם.

נתונים – לפעמים נתונים יכולים לסייע לנו לזהות טרנד. כלי תקשורת תמיד ישמחו לקבל נתונים, אבל רק כאלה ממקור אמין וניטרלי. אם יש לכם גישה לנתונים, הרי שתוכלו לנצל את המידע הזה כדי להפיק ולזהות שינויים חברתיים. אם לרשתות המזון יש גישה להרגלי הצריכה שלנו ופילוח של המוצרים שאנחנו צורכים, הרי שבמקרים כמו פרסום המחקר העולמי לפיו נקניקיות ובשר מעובד עלולים לסרטן, הם יכולים לזהות שינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות שלהם. בהיבט התקשורתי, מידע כזה יכול לסייע בקבלת במה תקשורתית, ובהיבט העסקי, מידע כזה הוא מודיעין יקר ערך לחברות המפתחות מוצרים והן יכולות להיכנס עכשיו ברווח החדש שנוצר ולהציע חלופות בריאות ואלטרנטיביות לבשר המעובד.

מומחים גם אם אין לכם גישה למקור נתונים, אפשר להתגבר על המכשול באמצעות מומחים שיכולים לאבחן את התופעה, לדבר על המאפיינים שלה, מקורות הצמיחה שלה והסיבות לפריחתה.

מתחילים הכי חזק שלכם ולאט לאט מגביריםסיפורים המתארים תופעה הם מסוג הסיפורים שהכי טוב לבנות בצורה מתגברת. כדאי להתחיל בהצעת הסיפור לכלי התקשורת המוביל והחזק ביותר שעשוי להתעניין בתופעה. אפשר לתכנן שהסיפור ייצא בכלי תקשורת מודפס ולאחר מכן לתאם אייטם פולואפ (המשך) בכלי תקשורת כגון רדיו ו/ או תכנית טלוויזיה, ואז בכלי תקשורת דובר אנגלית וכן הלאה. כדאי לחשוב מראש על מרואיינים שונים לכל אחד מהאייטמים, זה יעזור להכניס את הסיפור ליותר מקומות ולא יגרום לעורכי התכניות להרגיש שהם עושים פולואפ למישהו אחר, משהו שהם מאוד לא אוהבים.

שיתופי פעולה – לכם יש קמח ולקולגות שלכם יש ביצים, סוכר ושמן? למה לא לשתף פעולה ולהכין עוגה ביחד? תופעות חברתיות, טרנדים וכתבות רוחב בנושאים שונים הם הזדמנות נפלאה לעבוד בשיתוף פעולה עם הקולגות שלכם. אין צורך להרחיב על כך שמדובר במצב שכולם מרוויחים ממנו!

לפעמים פשוט צריך להצטרף לחגיגה לא תמיד אפשר או צריך לייצר טרנד, אבל תמיד אפשר לזהות טרנד קיים ולהצטרף אליו עם ידע, היכרות, סיפורים ותופעות שקשורות אליו ושעשויות לעניין את התקשורת. גם אם לא אתם המצאתם את הגלגל, אל תתביישו להצטרף לרכיבה, יש לזה מקום.

לסיכום, יחסי ציבור, הם במידה רבה, היכולת לזהות טרנדים ולרכב על הגל שלהם, ובמקרה הטוב יותר, כשאיש יחסי ציבור מכיר היטב את התחום, הוא אמור להיות מסוגל לזהות טרנדים שכאלה ולהביא אותם לידיעת הציבור באמצעות כלי התקשורת.

להמשך קריאה:
האם עסקים קטנים צריכים יחסי ציבור?
יחסי ציבור, תוכן ודיגיטל – שילוב מנצח

ואם אתם חושבים שכל זה לא בשבילכם ומעדיפים לתת למומחים לעשות את שלהם,
צרו קשר והשאירו פרטים בטופס הזה

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!