אורות, מצלמה, למד: הקורס המקוון שלכם שובר קופות: מדריך אסטרטגי

Getting your Trinity Audio player ready...

קורסים, במיוחד קורסי וידאו מקוונים הם כלי חינוכי ושיווקי שיכול להגיע לקהל עולמי. בין אם אתם מחנכים, מנהיגים או ארגון שמטרתו להפיץ רעיון או להכשיר לקוחות פוטנציאלים, הפקת קורס מקוון איכותי יכולה להיות מתגמלת ורווחית כאחד. וזה לא בהכרח צריך להיות כרוך בהשקעה משמעותית. מדריך זה יצלול לתוך התהליך ויציע צעדים הניתנים לפעולה שיעזרו לכם ליצור ולשווק את הקורס המקוון שלכם ביעילות.

נתחיל מהסוף, הבנת העלויות: תקצוב ואיכות

ההוצאה הכספית לפיתוח קורס וידאו מקוון נעה בקלות בין 2,000 ל -60,000 שקלים – וזה לא כולל את עלויות השיווק עצמן. ההוצאות העיקריות נובעות מהעסקת אנשי מקצוע כמו תחקירן, אשת.איש תוכן, תסריטאי.ת, צלם וידיאו, עורך וידיאו, מעצב גרפי ומגוון מומחים אחרים.

התקציב שבידכם והיכולות הטכניות של אנשים בארגון שלכם, יסייעו לכם לבחור את המסלול המתאים לכם. אתם יכולים לצלם את עצמכם בטלפון ולהעלות לאתר שמציע קורסים. לעיתים, זה כל מה שצריך כדי שהקורס יהיה הצלחה מסחררת. או להרים הפקה הוליוודית במשרדים שלכם כולל הקמת אתר ייעודי והעסקב של רשימת אנשי המקצוע שפורטה כאן קודם.

שווה לקחת בחשבון כמובן שלא כל הקורסים הם הצלחה כלכלית מסחררת אבל הם מהווים פוטנציאל להחזר הרבה מעבר להשקעה הראשונית. אז אם החלטתם ללכת על זה בעצמכם, קבלו מאיתנו כמה טיפים:

a woman on her laptop during an online course
a man on her laptop during an online course

שלב הפיתוח: מחקר ותכנון

הבנת הקהל שלכם היא מכרעת. זהו את הדמוגרפיה שלהם, את צרכי הלמידה ומה יעסיק אותם בצורה היעילה ביותר. נסו ליצור מתווה קורס מקיף המפרט את מספר השיעורים והתכנים עבור כל מודול שיעורים, ובעיקר עם מה התלמידים יוצאים מהקורס. חשוב להבין שתלמידים לא מחפשים מידע הם מחפשים מישהו שיקח אותם מנקודה אחת לנקודה הבאה שבה הם רוצים להיות. חלק משלב התכנון כולל תסריט חומר הקורס שלכם. תסריט זה ישמש כמפה לכל תהליך הייצור שלכם.

פרה פרודוקשיין: הגדרת הבמה

עם תוכנית ברורה, עברו לשלב הפרה פרודוקשיין, ההפקה שבמסגרתה תמפו את לוקיישן הצילומים ותצרו תוכנית צילום קפדנית. גם אם אתם מצלמים בעצמכם, שכירת מקצוענים לשיער, איפור ועיצוב גרפי תסייע להבטיח מוצר סופי מלוטש. זכרו לקחת בחשבון את עלות צילום בלוקיישן אם זה לא במקום שלכם.

פוסט-פרודקשן: ליטוש ושיתוף

לאחר הפקה מוצלחת, מגיע שלב הפוסט-פרודקשן שבו עריכה טובה היא המפתח.חישבו על פתיחה מהפנטת לקורס, על מנת למגנט את התלמידים כבר בהתחלה. חישבו גם על טיזר לרשתות החברתיות שיסייע גם לשכנע תלמידים להירשם. לבסוף, ביחרו פלטפורמה לקורס. קחו בחשבון שההחלטה הזו יכולה להשפיע על שולי הרווח שלכם. לדוגמה, יש לשים לב לתמחור הרווח של חברות הדורשות שיתוף של 50% מהמכירות שלכם. זה לא בהכרח רע, אבל צריך לברר טוב קודם, מה מקבלים עבור השיתוף הזה ברווחים ואילו הוצאות אחרות זה חוסך לכם.

מכירות ושיווק

ברגע שהקורס שלכם מוכן, הגיע הזמן להתמקד בשיווק. בנו דף אטרקטיבי או מיני-אתר המוקדש לקורס שלכם ופתחו משפך מכירות חזק להפיכת לידים לתלמידים פוטנציאליים. עליכם לתקצב גם מאמצי שיווק דיגיטלי כדי להפיץ את הבשורה באמצעות מודעות ממומנות וכדומה.

אז בקיצור, צעדים מעשיים להצלחת הקורס המקוון

הבינו את הקהל שלכם: השתמשו בנתונים שיש לכם כדי ליצור פרופיל של תלמידים פוטנציאליים והתאימו את התוכן שלכם להעדפות ויעדי הלמידה שלהם.

הגדירו יעדי למידה: נסחו את הידע או הכישורים שהקורס יקנה. חשוב שהתלמידים יעברו איזשהי טרנספורמציה – לא מספיק לספק ידע. התלמידים צריכים להעבור מנקודה א׳ לנקודה ב׳ בעזרת הקורס שלכם.

זרימה לוגית של רעיונות: ודאו שהקורס שלכם קוהרנטי, הגיוני ומעניין.

בחרו פלטפורמת קורסים שמתאימה לכם: שקלו את היתרונות והחסרונות של הפלטפורמות, תוך התחשבות במבני העמלות ובחוויית המשתמש שלהן או השקיעו בבניה של דף קורס משכנע: דף זה אמור לשמש אבן שואבת ללומדים פוטנציאליים, תוך הדגשת נקודות המכירה הייחודיות של הקורס שלכם.

פיתוח תוכן הקורס: צרו חומר שאינו רק אינפורמטיבי אלא גם אינטראקטיבי ומושך ויזואלית כדי להגביר את מעורבות התלמידים.

בחרו מודל עסקי: אסטרטגיית התמחור שלכם צריכה לשקף את ערך הקורס שלכם, את היעד הדמוגרפי ואת מודל ההכנסות המועדף.

בנו משפך מכירות: תכננו מסלול מכירות שמנחה לקוחות פוטנציאליים מגילוי הקורס ועד לרכישה שלו ועסקו בשיווק מתמשך. קדמו באופן קבוע את הקורס שלכם באמצעות מדיה חברתית, שיווק תוכן, שותפויות ומודעות בתשלום כדי לשמור ולהגדיל את בסיס הסטודנטים שלכם.

לסיכום,
לצאת לעולם הקורסים המקוונים יכול להיות מרתיע. מפיתוח קונספט ראשוני ועד שיווק הקורס שהושלם. יצירת קורס וידאו מקוון דורש מאמץ משמעותי אך עם תכנון אסטרטגי, תוכן איכותי ושיווק יעיל, הוא עשוי להפוך לנכס דיגיטלי בר קיימא ופוטנציאלי רווחי.


צריכים עזרה, מחפשים שותף שיבנה איתכם את הקורס?
צרו קשר כדי לוודא שהקורס שלכם לא רק מלמד אלא גם מוכר!
השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!


רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!