הסגר כמנוע צמיחה לעסק שלך

עשרה חודשי קורונה והתנהלות בין סגר אחד למשנהו, לימדו אותנו שאפשר לחיות אחרת ממה שנהגנו לחיות: הם לימדו אותנו שלמרות האתגרים ואם לא נכבס מילים, הקשיים הגדולים, אפשרי לעבוד וללמוד מהבית בחלק מהמקרים, גם אם לא מדובר בתצורה האידיאלית עבורנו ועבור ילדינו. ריכזנו לכם מספר טיפים שיסייעו לכם להאיץ את העניינים בעסק שלכם, למרות ועל אף הסגר:

לא נפאר ונהלל את הסגרים, אבל אם הם פה ולא ניתן להתעלם מהם. כדי לנצל את הזמן בצורה יעילה, חשבנו שיהיה טוב ללמוד מבעלי עסקים שמינפו את התקופה לקידום העסק שלהם, או שעשו אדפטציה, על מנת שיוכלו להמשיך לעבוד בתקופה המאתגרת הזאת.

אישה חוצה כביש ברחוב שהעסקים בו סגורים
כשהעסקים סגורים, המוזה של השיווק הדיגיטלית חוגגת
אישה חוצה כביש ברחוב ריק שהעסקים בו סגורים
Photo by Aris Sfakianakis

העברה מואצת של הפעילות לאונליין

 עסקים שדחו העברת הפעילות לאונליין, קיבלו דחיפה משמעותית בגלל הקורונה, באין ברירה. עסקי קמעונאות , מכוני כושר, פארמים, רשתות וחנויות בגדים ואחרים, העבירו פעילותם לרשת. מי שהשכילו לעשות זאת טרם הקורונה, קצרו את הפירות כבר בסגר הראשון. מי שלא, נאלצו לקפוץ ראש לבריכה ולהתמודד מול שוק שהוצף בן רגע במותגים ומסרים שיווקיים באונליין. מי שטרם עשה זאת – הגיע הזמן. העולם לא יחזור לתצורה הקודמת שלו.

פיתוח אסטרטגי

גם אם אין לכם משרד יחסי ציבור, סושיאל או פרסום שמלווה אתכם, אתם אלה שמכירים את העסק שלכם הכי טוב! חישבו איך תרצו להתנהל איתו השנה, איפה החוזקות והחולשות שלו, איפה אפשר לחזק ולפתח אותו, ואחרי שתייצרו את הרשימות האלה, בנו לעצמכם גאנט פעילות שנתי, שיציב לכם יעדים ומשימות. הגאנט יסייע לכם להתמקד, וגם אם לא תגיעו השנה לכל מה שתכננתם, עדיין הוא ישמש לכם כמסגרת פעילות לעסק. כדוגמת: פעילות מוכוונת חגים ומועדים (הנחות, מבצעים, קולקציות חדשות).

למידה והעשרה

ניתן לרכוש העשרה ולמידה באמצעות קורסים (חינמיים או בתשלום) שיועילו לעסק שלך להמשך הדרך. לדוגמה, אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, קורס בעיצוב גרפי, קורס צילום מקצועי (אם מדובר בתחום הקמעונאות ויש לכם עסק קטן).

קורס מקצועי שנוגע לתחום עיסוקכם

אם ישנה דרך להרחיב ידע בתחום עיסוקכם, הרי שזה הזמן והמקום להרחיב את ידע קיים ולייצר לעצמכם אפשרויות פיתוח חדשות.

מיתוג עסקי

זה הזמן ליצור תוכן שיווקי שיעזור לכם לקדם את העסק בימים שלאחר הסגר: צילום סרטון תדמית, צילומי יחסי ציבור, תוכן לאתר/ לאינסטגרם. חבל לפספס הצעות טובות המוצעות בימים אלה על ידי הטובים בתחומם, המנסים בעצמם לשרוד את התקופה.

סגירת פינות ושדרוג העסק

זה הזמן לעשות את כל מה שהייתם צריכים ולא היה לכם זמן: סדר בחשבוניות. במילים אחרות: נגמר עידן הדחיינות.

שינויים במבנה העסק

זה הזמן לבחון מה עובד, ומה פחות ולעשות שינויים על פי ניתוח העסק. אם אתם חנות אופנה אינטרנטית שמוכרת בגדים, אבל בגלל הקורונה, מכירות בגדי הבייסיק והבית צמחו, בעוד שמכירות הג'ינסים צנחו, תגדילו את קטגוריית בגדי הבית על פי דרישת הקהל. חשוב להיות קשובים לרצון הלקוחות, בייחוד בעת כזו של אי וודאות. נקודת האור היא, שמשוב הלקוחות אונליין מיידי ויעזור לכם לשפר את המכירות בלי לחכות לדו"חות, לסיום רבעון או סיום שנה, כדי להסיק מסקנות עסקיות.

סידור העסק ועיצובו מחדש

לא חייבים תקציבי ענק לשדרוג עסק, אם מדובר במקום פיזי, צבע על הקירות וקצת סטיילינג יכול לעשות הבדל משמעותי. אם מדובר בעסק אונליין, קחו אנשי מקצוע, או שתשחקו עם תוכנות עיצוב ונסו לשדרג את הניראות וחוויית המשתמש באתר שלכם – שתי פעולות אלה, יוכלו להגדיל את המכירות בצורה משמעותית באופן מיידי.

פיתוח מוצרים חדשים לעסק שלכם

זה הזמן להפגין יצירתיות שלא היה לכם זמן להתפנות אליה. אולי תפנו לאפיק מכירות חדש? לקהל לקוחות חדש? לתחום חדש שקשור לעסק שלכם? תמצאו את ההזדמנות החדשה להתפתח!

חיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות

אם מדובר בעסק שמתנהל בשוטף עם לקוחות קבועים, זה הזמן להשקיע במערכת היחסים שלכם. באם מדובר בסטודיו לאימונים – העבירו את האימונים לאימוני ZOOM כדי לשמור על קשר רציף, באם מדובר בעסק קמעונאי, תדאגו לניוזלטר והטבות למועדון הלקוחות שלכם, שיקבלו מדי חודש תזכורת למותג שלכם.  

רוצים לדעת איך אנחנו יכולים לעזור לכם בהקמת דפי נחיתה ממירים?
מעולה! רק תשאירו פרטים כאן

רוצים עוד? הירשמו לניוזלטר שלנו ונגיע לתיבה שלכם פעם בשבוע!